Ingen gnista Honda cb400 1983

helt rätt för att på min cb 900 generator är på högresida o de är på vänstre sida men jag tror att på den de är tvärtom Kanske?

Funderar på att testa med ett annat tändspole? det står på den (12V 2X)
och inget annat betyder det att vilket som helst tändspole med 12V kan passa?

Hej Igen nu har jag testat klart då när jag startar då kommer ström fram till tändspole men inget kommer ut= tändspole är kass. Nästa steg är var jag kan hitta en sån ? det står på den 12V 2X. eller kan man använda universaltändspole 12V?
Jätte tacksam

Tja, jag har exakt samma problem som dig, har alltså också ett klart fel på tändspolen men vet inte riktigt vad jag ska göra åt det.. Tänkte att mitt inlägg kanske skulle starta liv i tråden så både du och jag kan få svar på om det finns någon alternativ tändspole eller om man på annan väg kan lösa problemet.

Tack!

Glömde att säga.. om inte annat kanske du har fått fart på motorcykeln? Då får du gärna berätta hur du fick tag i ny tändspole el. begagnad.. :)

Hej Squeez1,
Japp Hojen fungerar perfekt nu.
Har köpt helt nytt tändspole från ebay (som äe kvar om du vill ha den) men det verkade inte tändspole alls som orsakade problemet.
då utan tväk tänkte att det felet måste vara 100% i generator eller i Ignition coil alltså den somsitter inne i generator. Då gjorde jag så här, först har köpt M20 X1.5 bult som har jag används som svänghjul avdragare, då såg att spolare som ger signal till CDI boxen den var körd då försökt o få ett tag på den men man måsta byta hela generator för att de sitter tillsammans, istället har jag lindrat den sen allting fungerar perfekt.

http://www.classichonda.se/forum_trad.php?id=5373

Hej Squeez1,
Japp Hojen fungerar perfekt nu.
Har köpt helt nytt tändspole från ebay (som äe kvar om du vill ha den) men det verkade inte tändspole alls som orsakade problemet.
då utan tväk tänkte att det felet måste vara 100% i generator eller i Ignition coil alltså den somsitter inne i generator. Då gjorde jag så här, först har köpt M20 X1.5 bult som har jag används som svänghjul avdragare, då såg att spolare som ger signal till CDI boxen den var körd då försökt o få ett tag på den men man måsta byta hela generator för att de sitter tillsammans, istället har jag lindrat den sen allting fungerar perfekt.

http://www.classichonda.se/forum_trad.php?id=5373

Tjena, Jag har exakt samma problem på min gammel honda ska genast gå ut i garaget och pilla lite.
Hmm måste man kapa kablaget som går till den andra spolen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT