Ingen eller dålig gnista rm250 -83

abbe97

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Hoj
1983 suzuki rm250
Hej, jag har köpt en go-cart med en rm 250 motor från 83, som jag körde i ca 5 minuter tills det tvärdog, och gnistan var väck, jag kollade kontakter osv, innan jag gav upp och hittade et begegnat tändsystem till en yamaha yz80, komplett med svänghjul, tändplatta, cdi-box, tändspole, tändkabel, tändhatt och så satt jag i ett nytt b9es stift. motorn startade på första kicken och jag körde den ett tag även fast de inte varvade upp som den skulle, utan man fick störgasa lite och sakta öka gasen. jag körde upp på gården och stängde av och ställde bak tändningen lite, då den nästan stog på max förtändning. kickade och så startade den på första kicken igen och varvade upp som den skulle, men efter ca 30sekunders friläges gasning dog den sakta med ett långt böööööööö, och var omöjlig att starta igen, så jag tog ur stiftet och kollade gnistan, och den var borta, nu gnistrar det bara någon gong ibland, men då är den fin och blå, men det är max var 10onde kick. jag har tagit isär alla kontackter och sprejar elektronikspray i de, men det är lika endå, någon som har någon ide ???, mycket tacksam för svar !!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph