Fuzaneko
馬鹿は死なな&#
Tror nog inte att någon fabrikatör har något intresse av att deras 10år gamla dussinhojar finns för demo hos någon märkeshandlare nej.
Där har du förvisso en poäng. Men dom kan antagligen se till så du får provköra den senaste årsmodellen. En R1 från -01 och en från -11 är väl inte som natt och dag i körupplevelse för de allra flesta skulle jag tro. Sporthoj som sporthoj, liksom.
Om jag skulle få för mig att köpa ett begagnat skinställ så skulle jag definitivt vilja prova det först, och inte gå till en återförsäljare och prova ersättaren 2led frammåt i tiden nej... I vilken internetbutik köper du dina begagnade skinnställ?![]()
Lite onödigt av mig att ta med internethandlare där när jag i första hand syftade på begagnatmarknaden som vi ändå disskuterade i den här tråden kanske. Men jag skrev ivf:
"utan handlarna är enbart till för att prova saker så att man kan handla det privat eller på internet"
Beträffande skillnaden på en R1'a från 01 och en från 11 har jag faktiskt ingen aning. Det ligger nämligen på min vägra att göra innan jag dör lista (köra en retta alltså). Men jag skulle vilja påstå att det skiljer en del på de äldre hojar jag kört mot dagens, men då har åldersskillnaden varit mer än 10år. Jag skulle dock helt klart se det som en förutsättning att få provköra en hoj jag var intresserad av att köpa innan beslut.
Men å andra sidan köpte jag min senaste utan att provköra