Ingen bra dag idag.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Något pucko, förmodligen en lastbil, har idag "roat sig" med att hälla ut diesel eller någon annan typ av olja på vägen. Började stax före Fredhällstunneln och fortsatte norrut förbi Kista (vet inte hur långt för jag svängde av där).

GLASHALT!

Såg en äldre man på en Honda lägga ikull sig framför mig mitt i Frehällstunneln, helt oprovocerat. Bara en mycket lätt inbromsning. När jag bromsade för att stanna och blocka upp honom för bilar så låste sig även mina bromsar på bilen i sörjan.

Sedan såg jag en motard stå och se trasig ut i Järva krog en liten stund senare och enligt en arbetskamrat så hade en hoj singlat iväg vid påfarten från Kista för bara några minuter sedan.

Fan vad sur man blir.

Om det är någon som vet vart den tog vägen så kontakta gärna mig. Jag har Honda-killens nummer och han vill gärna ha kontakt med den som spridit ut skiten. Tror det är flera som vill det...

Själv la jag helt oprovocerat ikull Bumsen mitt på Sveavägen i lördags. I typ 10 km/h för att jag bromsade inför ett rödlyse och kom på en oljefläck.

Det värsta är att man knappt kan sätta dit dem för skador man får (på sin höjd lite böter). Om man däremot vänder sig till miljöbalken (eller vad det nu kallas) och åberopar miljöförstöring och utsläpp av farliga ämnen - då jäklar kan de åka in i fängelse om förseelsen är tillräckligt grov.

Förbannade slarvpellar som dräller sånt skit omkring sig pga dåligt servade fordon eller att de tankar överfullt och skvimpar ur sig i varje cirkulationsplats de kör i. :mad:

Jag tycker det är konstigt.....
LÄCKER vissa lastbilar?

Det är mycket tråkigt när sånt händer - jag har aldrig varit med om det dock.

750RR

Tror inte att det här handlar om ett vanligt läckage från lastbil utan snarare från en tankbil.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!