Fråga 1:
Varför finns det inga 3-cyl motorer i Superbike / literklassen?
Det finns ju raka 4or, V4or och även två cyl v2. (Mv agusta F4, Bmw s1000rr, kawa, suzu, yamaha osv) (Aprilia rsv4) (Panigale)
I streetfighter/ supernaked-klassen så verkar dem poppis, jag menar speed triple, brutale 800 osv. Kan det ha med att deras varvstopp kommer in för tidigt? Inte tillräcklig effekt där uppe?
Fråga 2: Kommer Triumph att ge sig in i literklassen? (literklassen plus får man la kalla den nu haha) Eller varför har de endast sin Daytona 675? Och om dem ger sig in, gör dem de då med 1050cc triple?? Vad tror ni?
Varför finns det inga 3-cyl motorer i Superbike / literklassen?
Det finns ju raka 4or, V4or och även två cyl v2. (Mv agusta F4, Bmw s1000rr, kawa, suzu, yamaha osv) (Aprilia rsv4) (Panigale)
I streetfighter/ supernaked-klassen så verkar dem poppis, jag menar speed triple, brutale 800 osv. Kan det ha med att deras varvstopp kommer in för tidigt? Inte tillräcklig effekt där uppe?
Fråga 2: Kommer Triumph att ge sig in i literklassen? (literklassen plus får man la kalla den nu haha) Eller varför har de endast sin Daytona 675? Och om dem ger sig in, gör dem de då med 1050cc triple?? Vad tror ni?
Last edited: