Inga storleksbyten längre hos Xlmoto

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Fordonshandlare i allmänhet och mc-butiker i synnerhet har en lite dryg karaktär, de jag varit i kontakt med i alla fall. Kunden behandlas lite nedlåtande, får gärna vänta och visas inget intresse. Man ska helst be om att få köpa deras produkter.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Den i mitt tycke optimala säljaren kommer fram och frågar om den kan hjälpa mig med något.
Oftast säger jag att jag vill se mig omkring och då ska säljaren bara upplysa om var jag kan gå för att få hjälp, och gärna var kaffemaskinen står.
Sen klarar jag mig länge, och handlar gärna.

Beträffande XLmoto så har jag handlat enhel del där och varit nöjd för det mesta.
Men man får ju passa sig lite för deras prissättning och dubbelkolla allt.

Nu ska ju grundaren sälja elhojar istället, där blir det äl inga gratis returer.
 

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
XL.-moto fyller ett syfte här. Vi har kring 6 butiker i Stockholmsområdet med lite kläder. Ava/STockholm mc/Pro bike/Din mc. Säkert missat nån mc-handlare. Men dessa har ett ganska litet sortiment. Svårt å konkurrera med xl-moto. Sen har vi Handelsboden och mc-boden. Den senare vill jag inte handla i. Tjatig personal och de skuggar en i butiken som att alla ska snatta en mc-jacka eller nåt. Känns inget skönt alls handla där. Handelsboden flyttade till Kungens Kurva, och det är ju "helvetet" på jorden helgtid då halva Stockholm ska till de stora shoppingcentren där. Innan när de låg i Västberga var det skönt & trevligt. Men samtidigt är ju utbudet så himla mycket mindre än på nätet. Kolla utbudet på xl-moto och jackor. Det bara går inte konkurrera för en fysisk handlare. Jag har gynnat Lelles en gång, men det är ju ockdå de facto postorder då jag beställde hem saker. Handelsmönstret hos folk har förändrats. Boozt och Zalando är numera börsnoterade och expanderar. HM drar ner på butiker. Det sker en stor förändring i samhället där butikssäljaren inte känns som en framtidsgrupp.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Fordonshandlare i allmänhet och mc-butiker i synnerhet har en lite dryg karaktär, de jag varit i kontakt med i alla fall. Kunden behandlas lite nedlåtande, får gärna vänta och visas inget intresse. Man ska helst be om att få köpa deras produkter.
Det finns fler handlare än ProBike och AVA.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Fordonshandlare i allmänhet och mc-butiker i synnerhet har en lite dryg karaktär, de jag varit i kontakt med i alla fall. Kunden behandlas lite nedlåtande, får gärna vänta och visas inget intresse. Man ska helst be om att få köpa deras produkter.

Åk till gmc, Yamahacenter eller Honda mccenter i Karlstad om du vill bli motbevisad


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Åk till gmc, Yamahacenter eller Honda mccenter i Karlstad om du vill bli motbevisad


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gmc är väl ett praktexempel på skräpställe , vill kränga hojar men strular det är det uselt och tillbehör utrustning är inget att hurra för nä åker till grannlänen och handlar hoj om det är nytt för Göran är trevlig men det är inte mycket värt om resten faller
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
I Bosses fall är nog de närmaste fysiska alternativen att åka till ett lite mindre ställe i Kalix eller två marginellt större ställen i Luleå.

Särskilt det ena stället i Luleå - Yamahacenter - har hyfsat sortiment och dessutom ett mycket bra rykte. Det som sägs ovan om att alla svenska mc-handlare är dumdryga gäller absolut inte där.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Gmc är väl ett praktexempel på skräpställe , vill kränga hojar men strular det är det uselt och tillbehör utrustning är inget att hurra för nä åker till grannlänen och handlar hoj om det är nytt för Göran är trevlig men det är inte mycket värt om resten faller

Inte köpt hoj där men varit och provkört flera gånger och köpt skinnställ etc där och alltid blivit trevligt bemött och säljarna har varit kunniga de med


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
XL.-moto fyller ett syfte här. Vi har kring 6 butiker i Stockholmsområdet med lite kläder. Ava/STockholm mc/Pro bike/Din mc. Säkert missat nån mc-handlare. Men dessa har ett ganska litet sortiment. Svårt å konkurrera med xl-moto. Sen har vi Handelsboden och mc-boden. Den senare vill jag inte handla i. Tjatig personal och de skuggar en i butiken som att alla ska snatta en mc-jacka eller nåt. Känns inget skönt alls handla där. Handelsboden flyttade till Kungens Kurva, och det är ju "helvetet" på jorden helgtid då halva Stockholm ska till de stora shoppingcentren där. Innan när de låg i Västberga var det skönt & trevligt. Men samtidigt är ju utbudet så himla mycket mindre än på nätet. Kolla utbudet på xl-moto och jackor. Det bara går inte konkurrera för en fysisk handlare. Jag har gynnat Lelles en gång, men det är ju ockdå de facto postorder då jag beställde hem saker. Handelsmönstret hos folk har förändrats. Boozt och Zalando är numera börsnoterade och expanderar. HM drar ner på butiker. Det sker en stor förändring i samhället där butikssäljaren inte känns som en framtidsgrupp.
Det här är sjukt spännande läsning, hur upplevelser skiljer sig. Jag tycker MC-Boden är trevliga, köpte mitt skinnställ och stövlar där. Fick bra hjälp att hitta något som funkar till mina fötter som är lite struliga. Hade ett par TCX-stövlar som funkar skitbra, i 30 minuter sen får jag hysteriskt ont på utsidan av framförallt höger fot (vill någon köpa ett par använda TCX S-Speed WP stl 45 för en femhunka så hojta till, har inte orkat lägga ut dem på blocket).
Ibland känns det som det är dagsformen som gäller på personal, vilket iofs är förståeligt till en viss del men... Lelles har jag både haft tur och otur på.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top