Inga nycklar vart vänder man sig?

magbor123

Medlem
Gick med
14 Nov 2016
Ort
Trosa
Hoj
Yamaha R1
Hej!
Jag har en Yamaha R1:a 2010 utan nycklar.
Alla kommentarer om att den är stulen mm kan ni avvara, för det är den inte!
Finns en förklaring till detta.

Visst man kan köpa allt nytt i Sverige men jäkligt dyrt.
Jag vill ha tips på hur man billigast gör nya nycklar eller byta lås...
Har fått ett tips på en firma i England som kan fixa detta om man skickar över lås o ECU.
Jättebra men dom svarar inte på mail. (Motomatrix)
Har någon tips på företag som kan hjälpa mig.
En lösning kan vara att sätt dit en immobilizer emulator men de som jag hittat är bara till upp till 2009.
Snälla nån vänlig själ som kan hjälpa mig!
Jag kan givetvis bekräfta att jag är ägare till hojen om så behövs.
Med vänlig hälsning,
Magnus
 
Du hade väl nytt tändlås och Boris erbjöd sej fixa Imo emulator, har jag missat något?

Vill du ha allt komplett med fungerande startspärr köp detta kit, billigare än så här hittar du det nog inte :tummenupp

http://www.ebay.de/itm/Schlosssatz-...123732&hash=item4b1a1201ad:g:NbsAAOSwIjJZR6eX

Jodå, han erbjöd emulator (troligtvis till äldre hojar än 2010?) men han verkar ha tröttnat på mina frågor eftersom han inte svarar längre...emulator verkar vara svårt till 2010. Har provar 2009:ans men det funkar inte, kan va skillnad...
Men vill så klart ha immo så nån firma som kan skära nycklar och programmera vore bäst.
 
Okej. Det finns firmor som programmerar om ecun och kompletterar med nya nycklar men mycket billigare än 300€ lär det kanske inte bli + risken att din ecu försvinner i postgången.

Ny annons
http://m.ebay.de/itm/yamaha-YZF-R1-...%3Affcfde1b15c0aca469f4951afff77787%7Ciid%3A2

Tack för tipset!!
Jag slog till :-)
Då lär det funka direkt, orkar inte strula mer..
Kommer iallafall kosta 3000-3500 att skicka bort mina prylar med risk att de försvinner.
Tack än en gång:tummenupp
 
Hur dyrt sa de att det var när du var in på närmaste Yamaha Center och frågade?
 
De kunde inte hjälpa mig om jag inte hade nån nyckel eller nyckelbricka :-/
Blir väl hel låssats typ 10-12000:- via dem isåfall.
 
Nu måste jag bara klura ut hur jag ska få bort tanklocket....måste vara försiktig eftersom den var bara låset som följde med...inte hela locket.
 
Nu måste jag bara klura ut hur jag ska få bort tanklocket....måste vara försiktig eftersom den var bara låset som följde med...inte hela locket.
Härligt, hoppas verkligen det löser sej.
Kollade tyvärr inte annonsen så noga i går kväll så jag såg inte det där med tanklocket.

Har haft isär mitt på -07 och det är inte svårt att byta låscylinder, kruxet är att allt hålls fast med ytterligare en skruv som som man först måste öppna locket för att få bort.

Kan kolla hur man löser det i kväll :tummenupp
 
Hur mycket av det nya tanklocket finns kvar?
På bilderna ser det ut som att själva lockdelen följer med men att fästramen saknas(?)
Är locket helt går den delen att flytta över till gamla ramen, är den avbruten/kapad måste de gamla delarna sparas och låscylinder flyttas över.

Hur det än är så måste det gamla locket bort, antar det är låst och saknar nyckel?

problemet är att själva låskolven till locket håller allt fast i tanken.

Enda sättet är antingen att dyrka upp låset (skulle vara det bästa) eller bryta upp låscylindern.
Har bilder och mått på ett isärplockat lock om du behöver.

Borde finnas ett överflöd av dessa lock då rejsåkare oftast tar bort det låsbara locket :tummenupp
Samma artikelnr från 2000 till 2011 (5JJ-24602-00-00) :tummenupp
 
Jodå, han erbjöd emulator (troligtvis till äldre hojar än 2010?) men han verkar ha tröttnat på mina frågor eftersom han inte svarar längre...emulator verkar vara svårt till 2010. Har provar 2009:ans men det funkar inte, kan va skillnad...
Men vill så klart ha immo så nån firma som kan skära nycklar och programmera vore bäst.

Ditt senaste PM (av 8 du skickat i samma ämne) skickade du mig för 3 dagar sedan. Med tanke på att du inte betalar för en tjänst från mig utan sniker dig till gratis rådgivning finns där en gräns för hur snabbt jag svarar.

Yamaha byter ECU kring 2010 och den nya antennen runt nyckeln går inte att ersätta med den 4$ emulator du beställde från kina. Och du lyckades ju inte skicka en bild på vilken antenn du har så det är väldans svårt att hjälpa dig ordna rätt emulator.....
 
Last edited:
Ditt senaste PM (av 8 du skickat i samma ämne) skickade du mig för 3 dagar sedan. Med tanke på att du inte betalar för en tjänst från mig utan sniker dig till gratis rådgivning finns där en gräns för hur snabbt jag svarar.

Yamaha byter ECU kring 2010 och den nya antennen runt nyckeln går inte att ersätta med den 4$ emulator du beställde från kina. Och du lyckades ju inte skicka en bild på vilken antenn du har så det är väldans svårt att hjälpa dig ordna rätt emulator.....

Jag förstår att du tröttnat på mig, jag har verkligen legat på och frågat mycket :( Tog för givet att det var ok eftersom du ville hjälpa mig. Jag tycker faktiskt detta är ett svårt ämne med immo,nycklar och ecu:er...sorry. Du har verkligen tagit dig tid att förklara för en som inte begriper.
Allt grundar sig i att jag är sugen på att få igång hojen så innan det är löst kommer frågorna... så när dina svar drog ut på tiden så tänkte jag att du tröttnat på mig så jag var tvungen att köpa ett kretskort för att prova, det kostade ca 100:- samma som dina.
Men funkade inte. Att jag inte lyckades få iväg bild var bara för att det knappen som jag hittade här, där skulle man ange en länk...gjorde säkert fel. Men du fick faktiskt alla nummer som stod på antennen.
Men jag har sagt det förr och säger det igen, Du har verkligen varit schysst att tagit dig tid att förklara för mig hur allt funkar, sen att jag är lite trög det har jag svårt att påverka. Så sorry för mitt tjat om mitt problem men hojen. Och sniken tycker jag var lite onödigt sagt...Jag ville köpa ditt kort men fick ingen respons efter att jag skickat infon om antennen. Om det kallas sniken att be om hjälp på ett hjälpforum vet inte jag men så verkar vara fallet.

Vill avsluta med att säga att jag är imponerad av alla som ställer upp här med tips och erfarenheter från alla håll, mycket bra forum! :)
Hade gott!

Hur som helst...nu är grejer beställda och håller tummarna att hojen går igång :-)
 
Hur mycket av det nya tanklocket finns kvar?
På bilderna ser det ut som att själva lockdelen följer med men att fästramen saknas(?)
Är locket helt går den delen att flytta över till gamla ramen, är den avbruten/kapad måste de gamla delarna sparas och låscylinder flyttas över.

Hur det än är så måste det gamla locket bort, antar det är låst och saknar nyckel?

problemet är att själva låskolven till locket håller allt fast i tanken.

Enda sättet är antingen att dyrka upp låset (skulle vara det bästa) eller bryta upp låscylindern.
Har bilder och mått på ett isärplockat lock om du behöver.

Borde finnas ett överflöd av dessa lock då rejsåkare oftast tar bort det låsbara locket :tummenupp
Samma artikelnr från 2000 till 2011 (5JJ-24602-00-00) :tummenupp

Nu har jag fått hem låssatsen och ECU.
Funkade kanon och hojen startade direkt :-)
Gamla låskolven på tanklocket borrade jag bara ur. Inget härdat där inte.
Stort tack för tipset av annonsen!!
Nu ut o gääääsaa!!
 
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Back
Top