Inga fickor, var göra av allt?

4b501u73

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Hoj
Aprilia RS 125 -00 med -10 motor
När jag kör har jag helt skinnställ utan fickor.
Det finns inget förvaringsutrymme på/i hojen.

Det jag skulle vilja ha med mig är mobilen, ett par tjugor, och kanske körkort också.

Hur brukar ni lösa det?
Att alltid köra med ryggsäck känns inte så kul.

/Erik

Hmm jag tyckte det stod inga flickor...

men kanske du ska prova en sådan påse som turister hänger runt halsen för att tjuvar inte ska veta om det!?

midjeväska känns sådär (trots att det är svin smart!)

Last edited:
Du vet... Det här är inte något jag berättar för alla.. Men!
Aprilia RS 125 har ett touring fack under passagerar sadeln som du lätt kommer åt genom att stoppa i nyckeln i låset som sitter under förarsadeln.

Petais guide

1. Stoppa in nyckeln i låset.
2. Vrid om
3. Lyft upp sadeln samtidigt som du vrider om nyckeln.
4. Ta bort sadeln
5. Ta bort den där lilla lådan som ligger mot passagerar sadeln.
6. Nu är du framme.

Du har ju stort utrymme där bak! Du får plats med det nödvändiga :tungan

/Petai

Tyckte också det stod inga flickor :D Tog ett tag innan man fattade vad du verkligen menade :D

Men annars är det ju rätt vanligt med tankväska också, rymmer en del och man slipper ju ha den på ryggen :)

Min sambo är haj med nål och tråd så hon sydde dit ett par små innerfickor som rymmer plånbok, nycklar o mobil. vurpar du o ligger med sönderbruten kropp ett par meter ifrån hojen så vill du gärna ha telefonen på dig!

Stripa fast en liten pengapung på lämpligt ställe på hojen, problem solved...Funkar bra för mig.

Har en innerficka i mitt skinnställ. Där brukar jag lägga i körkort, kreditkort och en hundring samt nyckel till hemmet utan nyckelring. Mobilen skulle jag ändå inte kunna få ut ens om jag låg skadad ur innefickan så den lägger jag oftast under kutsen i en plastpåse. Borde väl finnas ett liknande utrymme på en Aprillia RS 125a? Där skulle du nog kunna klämma in dina saker om du tillskillnad från mig saknar innerficka.

En liten ryggsäck är lite väl otympligt om man ska ha med så lite prylar. Då är nog en magväska bättre.

Ytterligare ett alternativ är att låta sy fast en liten innerficka i innerfodret på ditt skinnställ. Borde inte vara några svårigheter för en sömmerska.

så den lägger jag oftast under kutsen i en plastpåse. Borde väl finnas ett liknande utrymme på en Aprillia RS 125a? Där skulle du nog kunna klämma in dina saker om du tillskillnad från mig saknar innerficka

Läs mitt inlägg... Aprilia RS 125 har ett utrymme under passagerar sadeln.. Problem solved:krama

/Petai

Jag tyckte det stod midjeväska!

Alternativ till midjeväska är ju arm- och eller benväska från moto detail som finns hos samsmotor.se. Armväskor finns det väl iofs en del alternativ av, men benväskor har jag bara hittat där i rimlig storlek. Benväskor a la militär finns ju också, men kanske inte i nån vettig storlek och passform.

Haha sköna svar, men flickor är det faktiskt också brist på! :)
Jo jag vet Petai, men diggar inte det stället, att det skramlar runt där under.
Vill ha det på/med mig på något sätt, så att ha en sån där magväska fast på ryggen (ryggväska?) verkar bäst.
Tack för alla snabba svar!
/Erik

Haha, även jag läste "inga flickor" och förstod inte vad trådskapare försökte förklara. Man ser ju vad man vill se...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT