magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nej, några EM-poäng blev det inte. 17:e plats ger ju inte det. Lite synd såklart men jag har bestämt mig för att vara nöjd ändå!
För det har ju gått lite trögt i år! Kanske är man lite dum men visst trodde jag att det skulle gå mycket snabbare med ny hoj än med en gammal 02:a… absolut! Åsså har det inte gjort det.
Illa. På Knutstorp gick det 0,6 sek långsammare och i maj på Åsen 1,3 sek sämre än i fjol! 1.12,2!!! Katastrof. På Falken senast gick det lika fort som ifjol till slut, så det var väl en liten ljusning kanske…
Så det var förutsättningarna när det rullades ut till första passet på lördagsmorgonen. Kör för att träna! Var tanken. Och en liten ljusning var det väl att det gick 1.11,7 omgående. Tjoho, åt rätt håll! Men ändå på tok för långsamt… Alla andra hade ju bättrat sig massor!!! Erik, DonQ och framför allt Pelle som fan ta mig körde en nia och sken som en sol…
Inte blev det ju så mycket roligare av att jag inte bättrade på andra passet utan fick 27:e och näst sista startposition. Bara Israel från Spanien var långsammare. Illa. Erik stod till vänster om mig så teamet dominerade sista led….
Men plötsligt så kändes det bra igen! Det kunde ju inte gärna gå sämre. Igen så var jag den underdog jag gillar att vara. Förr så var jag äldste gubben på den äldsta hojen. En go kravlös position. Nu var jag bara äldst… men stod dock nästan sist så det kändes dock fint. Underdog igen!
Starten gick sådär. Erik skenade iväg på vänsterkanten och jag lite grann följde i hans kölvatten. Nya Trösen gav karambolage (som vanligt!) men jag lyckades åla mig igenom och hamnade i röven på en glittrig Kawa jag kände igen! DonQ!!! Fick fin draghjälp i tio varv då jag lyckades hålla kontakt med den klungan och blev lite glad. De som körde av i startsvängen kom ikapp och det gjorde också att jag kunde hålla tempot uppe. Jonas i Skåneligan kom om men jag slog tillbaka men sen kom han om igen. Och där låg han, 40 meter framför mig i 15 varv. Jag bara kunde inte komma ikapp! Vi var båda trötta och gjorde massor av tabbar men före var han. Helt OK. 17:e plats.
Summa summarum så är jag nöjd! Nu kör jag NÄSTAN lika fort som ifjol. 1.11,3. Fortfarande för långsamt men eftersom det gick stabilt och fint så går det såklart att förbättra. Nästa gång då….
Bra Björn; 13:e plats är coolt. Snabbt gick det också.
Synd Erik att du fick bryta. Hoppas det löser sig. Tack Jonas och Lea för god hjälp på startlinjen.
Anderstorp om en dryg vecka… Dåååååååååååå djefflar!!!!
För det har ju gått lite trögt i år! Kanske är man lite dum men visst trodde jag att det skulle gå mycket snabbare med ny hoj än med en gammal 02:a… absolut! Åsså har det inte gjort det.
Illa. På Knutstorp gick det 0,6 sek långsammare och i maj på Åsen 1,3 sek sämre än i fjol! 1.12,2!!! Katastrof. På Falken senast gick det lika fort som ifjol till slut, så det var väl en liten ljusning kanske…Så det var förutsättningarna när det rullades ut till första passet på lördagsmorgonen. Kör för att träna! Var tanken. Och en liten ljusning var det väl att det gick 1.11,7 omgående. Tjoho, åt rätt håll! Men ändå på tok för långsamt… Alla andra hade ju bättrat sig massor!!! Erik, DonQ och framför allt Pelle som fan ta mig körde en nia och sken som en sol…
Inte blev det ju så mycket roligare av att jag inte bättrade på andra passet utan fick 27:e och näst sista startposition. Bara Israel från Spanien var långsammare. Illa. Erik stod till vänster om mig så teamet dominerade sista led….
Men plötsligt så kändes det bra igen! Det kunde ju inte gärna gå sämre. Igen så var jag den underdog jag gillar att vara. Förr så var jag äldste gubben på den äldsta hojen. En go kravlös position. Nu var jag bara äldst… men stod dock nästan sist så det kändes dock fint. Underdog igen!
Starten gick sådär. Erik skenade iväg på vänsterkanten och jag lite grann följde i hans kölvatten. Nya Trösen gav karambolage (som vanligt!) men jag lyckades åla mig igenom och hamnade i röven på en glittrig Kawa jag kände igen! DonQ!!! Fick fin draghjälp i tio varv då jag lyckades hålla kontakt med den klungan och blev lite glad. De som körde av i startsvängen kom ikapp och det gjorde också att jag kunde hålla tempot uppe. Jonas i Skåneligan kom om men jag slog tillbaka men sen kom han om igen. Och där låg han, 40 meter framför mig i 15 varv. Jag bara kunde inte komma ikapp! Vi var båda trötta och gjorde massor av tabbar men före var han. Helt OK. 17:e plats.
Summa summarum så är jag nöjd! Nu kör jag NÄSTAN lika fort som ifjol. 1.11,3. Fortfarande för långsamt men eftersom det gick stabilt och fint så går det såklart att förbättra. Nästa gång då….
Bra Björn; 13:e plats är coolt. Snabbt gick det också.
Anderstorp om en dryg vecka… Dåååååååååååå djefflar!!!!