Inga bilder på blocket mm

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Vet inte vad som hänt men får inte fram några bilder när jag kollar blocket.se.
Är även flera sidor som inte går att komma in på bla, www.ica.se och www.ltteam.org.
Har två datorer här hemma och båda strular så jag antar att det är nåt mysko som hänt i modemet/routern.
Har provat att ryckt strömmen till modemet/routern en stund utan någon förbrättring.
Kvittar vilken webläsare jag använder, funkar inte med någon.
Modemet/routern är en Netgear DG834GT och jag har inte ändrat nåt i den när det slutade funka.
Andra sidor funkar som vanligt.
Har ni nåt tips på lösning så hojta gärna till!

Är inte så att du kör Mozilla FF med AdBlock Plus?
Tror den spärrar bilderna på blocket.

Kör Vista och det är samma sak vilken webläsare jag testar.
Har provat IE, Mozilla firefox, Google Chrome och Opera.
Och det gäller båda datorerna här hemma.

När jag kollar på blocket så står det nere i statusraden att "väntar på www.ticknet.se" och i reklamen ovanför själva annonserna är det rörlig reklam för just ticknet, men reklamen ser ut att funka.
Kan ju se alla reklambilderna på blocket men inte själva annonsbilderna.
CTRL - F5 gjorde ingen skillnad.

Last edited:
Ingen som har några idéer på vad det kan vara för strul?

Är inte så att du kör Mozilla FF med AdBlock Plus?
Tror den spärrar bilderna på blocket.

AdBlock Plus spärrar bara bilderna på Blocket om man vill att den ska spärra dem. Man måste lägga in det som filter först.

Prova med en annan router så kan du eliminera en felkälla.

AdBlock Plus spärrar bara bilderna på Blocket om man vill att den ska spärra dem. Man måste lägga in det som filter först.

Ja det är ju en idé, får prova det!

Hmm. Just det ja. Var nog "NoScript" som tog bort alla bilder på blocket

JAg flashade om firmwaren i routern och då funkade bilderna ett tag men den betedde sig skumt ändå.
Tog bort den och kör separat modem och en linksys router och hittills har det funkat klockrent!

*/ ?>
Back