Ingår traktorkort till A1 kortet?

Status
Ej öppen för fler svar.

Honda CRM

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2007
Ort
Böda-city
Hoj
Honda CRM
Hej, jag hörde någon som sa att man fick traktorkort automatiskt när man tar lätt motorcykel-körkort? Stämmer det ni som vet?

//Robin
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Du får köra ett sånt där bonderedskap med ditt A1-kort, ja.
 

CrIILLE

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RG 125 F - SÅLD
Nope.... Förarbevis för Terrängskoter (Atv, snöskoter m.m) måste man ta separat. Har man tagit B-kortet innan år 2000 så ingick terrängskoterbeviset i b- kortet men om man tagit efter år 2000 så måste de tas separat.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
är ni helt säkra på det? när jag åkte skidor sist fick man minsann hyra och köra scooter på egen hand, bara man hade behörighet a1, a, eller b. eller specifik scooterbehörighet såklart.
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
är ni helt säkra på det? när jag åkte skidor sist fick man minsann hyra och köra scooter på egen hand, bara man hade behörighet a1, a, eller b. eller specifik scooterbehörighet såklart.

Var detta efter 2000 då? :)
Jaa det skall tas separat, ingår inte i något av dessa kort som sagt. Antagligen vill de bara tjäna pengar :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var detta efter 2000 då? :)
Jaa det skall tas separat, ingår inte i något av dessa kort som sagt. Antagligen vill de bara tjäna pengar :D

nu i våras, januari:7peta :fatta!
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
MEr info om skoter med A1 kort? Är man i sålen så är det ju givet att man hyr en skoter isf. Men är det alla skotrar eller är det under ett visst antal kubik?
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Och ifalla nån undrade det så börjar Prövotiden (på 2 år) att ticka den dan du klarar kortet för A1. Det ser jag som ett stort +
 

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
En som vill jävlas med polaren som håller på att ta traktorkörkort? :tungan

Näääfan, jag har nått emot EPA traktorer, beror antagligen på personerna som har/haft det där jag bor är knepiga hela bunten... :wiggle

jag hade mkt väl kunnat ha en epa och glida runt i på vintern när de e blött och kallt.

Visst det är väl det enda positiva, men jag hade inte gjort det.
Jag körde hoj tills jag fyllde 18 sen tog jag B körkort, så jag klarade mig ju! :tungan
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Näääfan, jag har nått emot EPA traktorer, beror antagligen på personerna som har/haft det där jag bor är knepiga hela bunten... :wiggle



Visst det är väl det enda positiva, men jag hade inte gjort det.
Jag körde hoj tills jag fyllde 18 sen tog jag B körkort, så jag klarade mig ju! :tungan



de gör jag oxå. finns buss som duger helt utmärkt. men som sagt. hade mkt väl kunnat tänka mej att ha epa. däremot att ha enbart epa och inte hoj går fetbort.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top