Ingår traktorkort till A1 kortet?

Status
Ej öppen för fler svar.

Honda CRM

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2007
Hoj
Honda CRM
Hej, jag hörde någon som sa att man fick traktorkort automatiskt när man tar lätt motorcykel-körkort? Stämmer det ni som vet?

//Robin

Du får köra ett sånt där bonderedskap med ditt A1-kort, ja.

Nope.... Förarbevis för Terrängskoter (Atv, snöskoter m.m) måste man ta separat. Har man tagit B-kortet innan år 2000 så ingick terrängskoterbeviset i b- kortet men om man tagit efter år 2000 så måste de tas separat.

är ni helt säkra på det? när jag åkte skidor sist fick man minsann hyra och köra scooter på egen hand, bara man hade behörighet a1, a, eller b. eller specifik scooterbehörighet såklart.

är ni helt säkra på det? när jag åkte skidor sist fick man minsann hyra och köra scooter på egen hand, bara man hade behörighet a1, a, eller b. eller specifik scooterbehörighet såklart.

Var detta efter 2000 då? :)
Jaa det skall tas separat, ingår inte i något av dessa kort som sagt. Antagligen vill de bara tjäna pengar :D

Var detta efter 2000 då? :)
Jaa det skall tas separat, ingår inte i något av dessa kort som sagt. Antagligen vill de bara tjäna pengar :D

nu i våras, januari:7peta :fatta!

MEr info om skoter med A1 kort? Är man i sålen så är det ju givet att man hyr en skoter isf. Men är det alla skotrar eller är det under ett visst antal kubik?

Och ifalla nån undrade det så börjar Prövotiden (på 2 år) att ticka den dan du klarar kortet för A1. Det ser jag som ett stort +

En som vill jävlas med polaren som håller på att ta traktorkörkort? :tungan

Näääfan, jag har nått emot EPA traktorer, beror antagligen på personerna som har/haft det där jag bor är knepiga hela bunten... :wiggle

jag hade mkt väl kunnat ha en epa och glida runt i på vintern när de e blött och kallt.

Visst det är väl det enda positiva, men jag hade inte gjort det.
Jag körde hoj tills jag fyllde 18 sen tog jag B körkort, så jag klarade mig ju! :tungan

Näääfan, jag har nått emot EPA traktorer, beror antagligen på personerna som har/haft det där jag bor är knepiga hela bunten... :wiggle

Visst det är väl det enda positiva, men jag hade inte gjort det.
Jag körde hoj tills jag fyllde 18 sen tog jag B körkort, så jag klarade mig ju! :tungan

de gör jag oxå. finns buss som duger helt utmärkt. men som sagt. hade mkt väl kunnat tänka mej att ha epa. däremot att ha enbart epa och inte hoj går fetbort.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey