ingångslön

Jag tjänade riktigt bra på ett städjobb jag hade för längesen i gymnasiet. Var en timanställning med rejält tilltagen tid för att göra arbetsuppgifterna så i praktiken fick jag ut en hundring per "verklig arbetstimme" efter skatt.

På tal om städhjälp, vad är skäligt att betala någon för städhjälp hemma typ en gång i veckan?

Börjar bli lite väl stökigt hemma, hinner fan inte med...

Låter väldigt lågt med 63kr i timmen, en anställd 21åring på McDonalds tjänar 82kr/h eller nåt, jag jobbar i butik, är 19 & tjänar ca 85kr/h...

Långa farbron skrev:
Haft samma problem, testade att byta funkade inte. :lol
(Borde eg stå något fint om jämnställdhet)

Har bytt ett flertal gånger, typiskt fall av falsk marknadsföring, funktion kontra kostnad går efter ett par år exponentiellt uppåt varje gång... :näsblod
(borde även här stå något fint om jämställdhet)

Fenix skrev:
Har bytt ett flertal gånger, typiskt fall av falsk marknadsföring, funktion kontra kostnad går efter ett par år exponentiellt uppåt varje gång... :näsblod
(borde även här stå något fint om jämställdhet)

Sant har haft samma problem och kommit fram till följade lösning för att motverka det hela.

Max 3 år med samma tant,efter 3 år så blir dom så sura o griniga viket höjer investeringskostnaderna till orimliga höjder för att bara uppnå ett medelmåttigt resultat. = Bytesdax

(sket i och skriva något om jämnställdhet)

Last edited:
Fräsche siffror från Handels i Stockholm, enligt kollektiv avtal;

Timlön
16 år 58.89
17 år 61.36
18 år 79.37
19 år 81.30
Vid efter 18 år förvärvad branschvana
1 år 84.62
2 år 86.84
3 år 94.61

Jubii - va duktiga dom är på facket... :brinnerup

Sen har haft nöjet att prata med ett Städbolag och dom talar om prisbilden dom fakturerar (altså inte va dom betaler anställda), varierer från

typ 125,- f. vanlig enkel kontors rengöring till 1.500,- ifall det är typ kräk i trapphus etc..

Långa farbron skrev:
Sant har haft samma problem och kommit fram till följade lösning för att motverka det hela.

Max 3 år med samma tant,efter 3 år så blir dom så sura o griniga viket höjer investeringskostnaderna till orimliga höjder för att bara uppnå ett medelmåttigt resultat. = Bytesdax

(sket i och skriva något om jämnställdhet)

hmm, förefaller som vi har hållit samma samma takt på området.
En alternativlösning vore kanske den att satsa på en billigt ingångspaket för att sedan med referens till tidigare förhållandens utläggsschematik kunna få samma summa att utdela mer under en längre period. Misstänker att slutresultatet blir det samma och man måste åter rotera livskamrat, dock denna gång utslaget på en längre period. Ungefär som när man köper beggad hoj på avbetalning, ta lånet på 60 månder och sälj efter 24 då hojjens värde fortfarande håller listpris. Man har fått ut mesta möjligt av hojjen utan att behöva börja betala för storservice för att bibehålla samma kvalité.

Plan B, tar mig själv ur rotationen, lägger pengarna på plastikoperationer på mig själv. Hitta en rik änka, bling-bling :tummenupp
(den här gången borde det verkligen stå något fint här om jämlikhet)

MattNYR5 skrev:
Plan C: Bli homosexuell? :confused:

hehe, plan D, bi-sexuell; maximal marknad.
Fast, det vet i fan, två killar borde väl ändå rent statistikt sett stöka till det dubbelt så mycket och tillsammans städa en fjärdedel så lite? :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back