Information ang Bikeman AB

Bruun

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2010
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7
Hejsan vart och kollade på http://www.blocket.se/helsingborg/Suzuki_GSXR1000_1ARS_GAR_SKICKAS_40205438.htm?ca=23_3&w=2 i fredags. Såg inga synliga fel, inga färgskiftningar på ramen från om lackering (Är rätt ny med hoj). Vet dem har mycket import hojar

Men nu till min fråga, någon som har information om dem? Fick ett bra bemötande där och fick även förklarat vad garantin innebar vilket lät riktigt bra. Men som sagt? Någon som har vägarna förbi som kan provköra den och om det är något att ha?

Jag menar om jag skulle köpa den, det är trots allt 1 års garanti vilket jag ska be att få på papper isf. Om det visar sig att den beter sig konstigt. Kan man inte då häva köpet? Eller få dem att fixa felet?

Är ute efter en gixxer!!! Men då jag är den typen som tror att alla privatpersoner är fifflare :rofl så vill jag helst handla på en firma då man alltid kan gå till aftonbladet i värsta fall och få dem riktigt smutskastade :arsele:arsele

Vad tycker ni om den? Den är inte reggad än så finns inget reg nr, import. Har dock skickat mail och frågat från var osv.

PS. Verona Motor i ljungby är det något bra? Tar gärna PM om ni inte vill skriva om BIkeman eller Verona Motor här!!

Tack på förhand

Okej är det någon som har personlig erfarenhet? Eller som har vägarna förbi som kan kolla på den? Skulle varit underbart.

Undrar om det inte är vanligare att fordonshandlare är fifflare än privatpersoner som bara vill sälja sin hoj för att köpa en ny eller för att kunna betala sina räkningar...

inte för att vara sådan , men hade du inte varit och tittat på den sa du ? bättre att du tog med dig någon som kunde när du ändå var där , annars så ska du väll dit när du köper den , känns som att det blir väldig mycket nyttig info på detta forum som blir borta om det skall skrivas en tråd varje gång som någon har varit och tittat på en hoj och skall ha någon annan till att dubbelchecka den samt veta om firman i fråga är nått att ha.

Fin hoj men lite väl högt pris. För samma pengar eller möjligen lite till, vilket det kan vara värt, bör du kunna få tag på en 05/06 som är mycket smidigare, om du köper privat. Visst förekommer det att privatpersoner har fifflat med sina begagnade hojar men det är samma hojar som säljs begagnade på firmor så det är ingen skillnad.

Jag tycker att det är precis lika bra att köpa privat genom att det är lättare att bilda sig en uppfattning om hur hojen är körd och skött. Är den körd av någon som är pedant och inte klarar att köra på bakhjulet är det ett stort plus och t.ex. viktigare än att hojen är 100% repfri.

1800 mil kan förstås stämma men det kan lika gärna vara så att hojen har gått med lossad givare till mätaren. Det brukar kunna märkas på om det finns glapp i växelreglage, hur bromsskivor, skick på ryckutjämnare och slitage på bussningar till hjulens packboxar m.m. ser ut. Vid 1800 mil ska allt i princip vara i nycksick. Efter 5000 mil kommer det att synas ganska bra att hojen har gått en del. Det gör i.o.f.s inget om allt fungerar som det ska men bör ge ett annat pris.

Har haft med Verona motor o göra en gång, skulle ekra upp ett hjul. De fixade hjulet på fredagkvällen då jag skulle köra på lördagen. Kanon att de tog sig tiden, priset var väl rätt ok (dryga 1000 lappen har jag för mig). Ganska liten handlare i övrigt, har aldrig köpt hoj där.

Jag har köpt en cykel hos Verona, och jag skulle kunna tänka mig att handla där igen trots 50mil enkel resa :)

Okej verona motor låter bra till skillnad från Bikeman. Men har dem finans? då dem har bara nya hojar och 70000 är inget man har i plånboken som normal knegare

Det är aldrig handlarna som ordnar krediten iaf, dom har bara en deal med en bank. Kolla upp fordonslån hos olika banker och välj den med bäst ränta/villkor.

Okej men vill inte ha MC'n som säkerhet. Då jag inte ska stå som ägare på den ;)

Okej men vill inte ha MC'n som säkerhet. Då jag inte ska stå som ägare på den ;)
Det finns ju blanco-lån, och köper du den hos en handlare och tar lånet via dom så blir hojen garanterat säkerhet i lånet!

Sen kan du ju googla på skenförsäkring och se vad som händer om du klotar och bolaget inser att du har fuskat och inte ger dig en spänn... :rolleyes:

Okej är det någon som har personlig erfarenhet? Eller som har vägarna förbi som kan kolla på den? Skulle varit underbart.
Jag köpte min hoj där förra veckan, precis som Fyra andra pers i min närmaste umgeängeskrets gjort senaste månaden.
Supertrevliga, bra att ha att göra med, fin service.osv. Som sagt det är ingen hemlighet att dom själva importerar hojar & självklart är deras mål att tjäna pengar, men jag och mina polare har iaf fått felfria, nybesiktigade & nyservade mc m. full historik.

min gamla R1 -05 köpte en kille som tänkte som dig, 18 dagar efter köp blev den stulen... nu ligger han 69 tusen back kan jag säga.. försäkringsbolaget vägrar betala ut en enda krona

då köpare (dvs han som betalar, check, internetöverföring mm) inte var den som hojen stod på

skenförsäkring = bolaget betalar inte ut

min gamla R1 -05 köpte en kille som tänkte som dig, 18 dagar efter köp blev den stulen... nu ligger han 69 tusen back kan jag säga.. försäkringsbolaget vägrar betala ut en enda krona

då köpare (dvs han som betalar, check, internetöverföring mm) inte var den som hojen stod på

skenförsäkring = bolaget betalar inte ut

Har inte finans genom dem, utan har genom min bank som ett blanco lån. Så jag får spendera mina pengar på vad jag vill, ska inte skenförsäkra :gnissla

Köpte min zx9 där tysk import hoj ... tyvär så händer det något med den och 3-4 gånger försökte dom få ordning på den, hjälpte till att hämta den hos mig, mycket hjälpsamma, tyvär så gav dom själva upp efter många försök
Men inga problem att häva köp eller prat om pengar .så bara possetivt om dom ...

"Verona motor"

Last edited:
Jag köpte min hoj där, mycket nöjd med hela affären och servicegraden från deras sida. Kollade upp när jag handlade 2010 om det fanns några betalningsanmärkningar på firman, vilket det inte fanns då, och de verkar leva och frodas :) De verkar till många andra skumraskaffärer, ta in FINA importerade hojar de gör leverensklara, och med service och som jag fick full historik från England med 1 ägare och besiktningspapper/servicepapper mm mm. Han sa skulle det vara problem så var det bara komma till dem :)Vilket jag inte haft alls!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman