Tack för alla tips, men det har inte lett någonstans än.
Yamaha TRX850 kostar runt 40-50´för en 96-98. Då har de gått en 3000 mil också, så billig var den ju inte precis. En sådan gammal hoj vill jag inte ha heller.
XT660 har jag kollat upp nu & insett att jag är alldeles för kort.
Hyosungen var det bra pris på, både försäkring & inköp. Har dock fått höra av provförare att bromsarna är totalt kassa & chassit var extremt ostabilt. Inget att köra på bana med alltså. Bromsarna kan kanske lösas med stålomspunnet, men chassit?
SV:n kanske. Har alltid haft lite problem med profilen på den hojen & man vill ju gilla sin hoj utseendemässigt så klart.
ER-5 har jag inte heller så mycket över för vad det gäller utseende. Men det är säkert en bra & billig hoj, har hört mycket gott om den.
Som det känns nu letar det mer iaf mot supermotard & jag har börjat att snegla på Suzuki DR-Z 400. Den skulle nog kännas "trög" när jag är van vid många kubik, men jag når ner på den iaf & försäkringen är helt ok. Vet någon något om den hojen? För & nackdelar tack.
Någon som har tips på andra supermotarder som seviceintervallen e relativt lång på? Vad vet ni om KTM 625 tex?
Gärna mer förslag på nakenhojar om det finns fler modeller för denna prisklass?