Info om ZXR750 -89 till -95?

• Thread starter Thread starter #2
  • Start date Start date

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Söker efter en hoj. mina hetaste kandidater är nog CBR F och ZXR750 men kollar även lite naknare varianter typ SV GSF och liknande.

Vad jag undrar över är om det finns några kända fel på ovan nämnda årsmodeller av zxren? tycker en del verkar skumt billiga.

Annan info om zxren och även andra liknande hojjar i 30 klassen är mycket välkommet! :)
Tack på förhand!

Vad jag vet har väl alla gamla kawor problem med topplockspackningarna eller snarare att fodren sjunker... annars tror jag de funkar bra.

Va? Tycker du att zxr är en billig hoj?

Jag tycker att de är dyra för att vara så gamla men de är väldigt moderna till utseendet för att vara så gamla! (puhh)... Rätt många som kommer fram spontant för att säga att de tycker att hojen ser fin ut.. de blir rätt snopa när de hör hur gammal den är.

Ja, om man bortser från posördelen så vill jag påstå att den är rätt så kvick. Lagom för en som inte har haft kortet alltför länge. Dock tycker jag att den är lite väl tung kanske. Det är en bra hoj för 30 k. Men lägger du till 5-10 k till så får du ett större urval av dessutom nyare hojar.

Seså... köp dig en zxr om du ska lägga ut 30 k.. glöm inte att den ska vara blå till utseendet" :tummenupp

:hihi

ZXR:en kom 89. Uppdaterad -91 som "ny" hoj med bla usd gaffel. Jag har haft en 91:a som första hoj och kan bara säga :tummenupp :tummenupp

Visst, lite tung, men med en bra motor och ett hyffsat lättsvängt chassi. MEN, det bästa av allt: En blåmetallic ZXR 750 är den absolut snyggaste sporthojen någonsin! Tycker jag iaf.
Mycket högt posörvärde!

MVH Martin

#2 skrev:
Söker efter en hoj. mina hetaste kandidater är nog CBR F och ZXR750 men kollar även lite naknare varianter typ SV GSF och liknande.

jag vet att detta inte e anonserna men har en zxr 750 -89 avställd kan kasta iväg den för 13 om du e intresserad

Ludde-man skrev:
#2 skrev:

jag vet att detta inte e anonserna men har en zxr 750 -89 avställd kan kasta iväg den för 13 om du e intresserad

Ge mig info om hojen via PM tack.

MVH Martin

Som sagt en aningen tung hoj som ändå svänger bra. Som alla äldre hojar bör du vara noga med att kolla lådan, ska inte väsnas mycket om växlarna. Körställningen är mycket mer sportig än på en CBR 600F, efter ~40 mil på en dag tycker iaf. min rygg och axlar att det är dags för en lång paus. Kul hoj att köra annars. Stabil sålänge man inte accar fullt och träffar några större hål i vägen, då wobblar min endel... :rolleyes:

En J (91-92) i bra skick ska gå att få för (lite) under 30kkr.

Last edited:
glenoyne skrev:
En blåmetallic ZXR 750 är den absolut snyggaste sporthojen någonsin! Tycker jag iaf.
Mycket högt posörvärde!

ABSOLUT!! :tummenupp

Får hålla med om att körställningen är mer framåtlutad. Äsch, större triceps skadar inte! :hihi

Ahlstrom skrev:
ABSOLUT!! :tummenupp

Får hålla med om att körställningen är mer framåtlutad. Äsch, större triceps skadar inte! :hihi

Extrem sittställning för att vara en tidig hoj. Dessutom var min höjd bak. Men fan, vilken underbart vacker hoj. Hade också en blå.

MVH Martin

okej! Tackar för all bra info! :)
Den låter inte ut så dålig! Men vars hittar man strypsatser till en sån? finns det färdiga? eller måste man fixa en egen?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park