Info om YZ250F vore tacksamt..

Bingo skrev:
Jag provkörde den också i lördags. Otroligt trevlig maskin. Känns som om den inte väger något alls, mycket mild och fin i motorn och ändå bett om man gasar på lite. Den svänger verkligt fint och är ofattbart lättmanövrerad. Jag har en Honda CR250R (tvåtaktare) och kör utan vidare både längre och snabbare på den lilla yamahan. JAg testade också deras nya 450 men den kändes betydligt större och grövre. Inte alls samma finess som 250:an.

Det är bäst att tillägga att jag kör skitdåligt, så slipper YamahaJojje bemöda sig att skriva det.
hehe jag e inte bra själv men vet att jag kör betydligt snabbare med en 250cc 2t än en 250cc 4t...
 
YamahaJojje skrev:
hehe jag e inte bra själv men vet att jag kör betydligt snabbare med en 250cc 2t än en 250cc 4t...

har du tagit tid efter 20-25 min när armarna börjar bli ganska geléaktiga?

nyfiken bara.....
 
ja okej då verkar du ju trivas bättre på 250 2-t.
fast jag tror nog att så länge det inte är riktig tung sandbana eller liknande så går det köra precis lika fort med både 125 2-t och 250 4-t som med större hojar.
själv trivs jag bäst på lite större hojar minst 250 2-t eller 450+ 4-t.
 
rejser skrev:
ja okej då verkar du ju trivas bättre på 250 2-t.
fast jag tror nog att så länge det inte är riktig tung sandbana eller liknande så går det köra precis lika fort med både 125 2-t och 250 4-t som med större hojar.
själv trivs jag bäst på lite större hojar minst 250 2-t eller 450+ 4-t.
ja ska man ta med 450f i diskusionen e man överlägset snabbast på den om det ska vara stock hojar! Den e satans trevlig!!! Ska nog köpa en sån till våren!
 
YamahaJojje skrev:
ja ska man ta med 450f i diskusionen e man överlägset snabbast på den om det ska vara stock hojar! Den e satans trevlig!!! Ska nog köpa en sån till våren!


Att du inte köper tex en CR500-01. Du måste ju vara SJUUUKT snabb på den... :rolleyes:
 
Nisse Järnet skrev:
Berätta mer om 450:in!! Tack :)
Om du menar Yamahan! Den är helt underbar avstämd i styrning/chassi, drar jämt och långt upp i registert bra(inte bäst) stötdämpning orginal. Bra kvalité genuina saker!!! Sitter Renthal styre orginal 60hk 55,2nm m.m.
 
man får som vanligt gå in och styra upp tråden här på sporthoj...
Nu var det ju 250f:n tråden gällde och inte något annat.. :arsele

Ursprungs frågan som fortfarande är aktuell, alltså:

Är 250f:n mer svårstartad än normalt?

Danny boy skrev:
På tävling kör du 125 cc med en 250 4 takt.Den klassas alltså som en 125:a.

2003 kom yamaha med automatisk dekomprision,och flyttade upp varmstarts knappen från förgasaren till styret.

Innan 2003 modellen måste man hålla in pyshandtaget, och hitta rätt kompläge på kicken innan du vevar igång.

från 2003 är det bara att kicka prexis som vanligt.

Så innan 2003 kan det vara lite krångligt att få igång den, men bara du får in tekniken så är det inga problem. :tummenupp

Nu är det ju så att man hittar flera -01 och -02 modeller för en riktigt fin summa, av dannys svar ovan så verkar det ju vara lite dumt att köpa dessa om man vill ha en lättstartad maskin...

Det som vore till nytta för mig är ju om någon har någon info om just modellerna 01 - 03 av 250f:n

:7peta Och för övrigt så ger ju jag fullständigt fan i om någon kan pressa ut 55 eller 65 hästar ur en 2-taktare, vem bryr sig? :fatta!
 
man ska vara medveten om att hondas cr500 ger 64.5 hk.
Kan aldrig tänka mig att en 250 stånka skulle vara omöjlig att starta, det krävs ju ingen kraft alls för att veva runt den, att större stånkor kan bli tröga beror ju till stor del på att ett helt kickmoment är nåt varv på veven bara.
Att kicka med kolven efter ödp är normalt imho och knappast nåt som hindrar en från att köra, givetvis beror det ju på om man tänker sig tävla väldigt seriöst o är rädd att bli ståeendes en liten stund för att hitta kickläget.
 
Skulle behöva lite info om yamaha:s YZ250F
Jag har hört och läst om att ett par modeller av yamaha skulle vara lite omständig startprocedur på och att de lätt blir sura så att det går en massa stift...

Stämmer detta och isåfall gäller det även YZ250F:en ??

Vilken klass motsvarar denna maskin rent tävlingsmässigt, har hört 125:2t men det verkar klent..
Men det ska ju vara cirka 33hk på slangen så det kanske stämmer...

Så är det någon som har provat,vet,hört eller rent av äger/har ägt denna maskin så vore det tacksamt om ni kunde skriva ner ett par rader om egenskaper och frågorna jag ställde ovan.

-Nexx

Haha vad det snackas....
Jag har en yz250F -03a och nej den är itne svårstartad-- startar i -20grader med sommar bestyckningen i.. sura ner sig?? hmm vet du vad det är ett tecken på?? för lite gas!!!! men min har aldrig surat ner sig.. dock en 2t är väl lätt att sura ner och få blött stift =) Är skit nöjd med cykeln.. inga krångel alls... sköt service så rullar den fint!!!
 
Haha vad det snackas....
Jag har en yz250F -03a och nej den är itne svårstartad-- startar i -20grader med sommar bestyckningen i.. sura ner sig?? hmm vet du vad det är ett tecken på?? för lite gas!!!! men min har aldrig surat ner sig.. dock en 2t är väl lätt att sura ner och få blött stift =) Är skit nöjd med cykeln.. inga krångel alls... sköt service så rullar den fint!!!


Du har nog snart hittat varenda tråd om super-modellen! :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top