Info om tävlingskittade LC4:or

4strokeforce

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
KTM 625 sxc
Är det någon som har lite info om vad dom gjorde med lc4:orna när dom tävlade med dom för några år sedan i supermoto?

Skicka gärna länkar på filmer också där dom är med.

4strokeforce skrev:
2399712 Är det någon som har lite info om vad dom gjorde med lc4:orna när dom tävlade med dom för några år sedan i supermoto?

Varför tävla med en lc4?

4strokeforce skrev:
2399712 Är det någon som har lite info om vad dom gjorde med lc4:orna när dom tävlade med dom för några år sedan i supermoto?

Hej.
Mycket ballare om du köpte en.
Vi kan sälja en ex V/D Borsch, 712cc LC4. årsm 2002.
Inte mycket som är likt en std LC4 från den tiden, allt fabriks special så delar är lite svårt med, men tok rolig att någon gång äga en fabrikare.
85hp på hjulet.

Kan bli din för det låga priset av 7500Euro.

Hlsn
Thomas

Det kördes också en hel del med lc4 i tyska mästerskapen. Då inte fullt så hårt trimmade som fabrikshojarna, utan lite mer överkomligt för den som vill fixa en själv. Men det mest ekonomiska är utan tvekan att köpa en som redan är färdig - man får _aldrig_ tillbaka de pengar man investerat i trim och chassi på en sådan maskin (jag vet av egen erfarenhet :näsblod ).

Det ska finnas en del bilder från 2000-2002 i alla fall på några tyska webbsites (googla lite så hittar du).

Jag tänker självklart inte bygga om hojen till en renodlad racer, då skulle jag ha utgått från något annat.

Det jag är ute efter är att göra om den hoj jag har till lite mer racinginspererad än vad den är. Eftersom folk har tävlat med modellerna LC4 tidigare så måste det gå att "fixa" till lite med dom iaf.

Kan man få se på bilder på hojen du pratar om enginehardware?

Om det är någon annan som vet hur man kan gå tillväga så hör gärna av er:)

LC4 = Liquid Cooled 4-stroke, right?

KTM har ju en massa olika LC4-motorer... Är det nån speciell vi pratar om här eller är det valfri LC4 i raceutförande?

/Lucky9

Br@cken i England fick köpa en bunt nya (?) 660FR-replicor med all kolfiber osv osv osv läste jag i supermoto magazine för ett tag sen.
Vill man ha en sån hoj är det ett spår värt att kolla upp...

4strokeforce skrev:
2400834 Jag tänker självklart inte bygga om hojen till en renodlad racer, då skulle jag ha utgått från något annat.

Det jag är ute efter är att göra om den hoj jag har till lite mer racinginspererad än vad den är. Eftersom folk har tävlat med modellerna LC4 tidigare så måste det gå att "fixa" till lite med dom iaf.

Kan man få se på bilder på hojen du pratar om enginehardware?

Om det är någon annan som vet hur man kan gå tillväga så hör gärna av er:)
Hej.

Hojen ex fabriks 712 V/D B, sedan 2x champion Netherlands med Rudy Fersteg, numera parkerad, ny renoverad, till försäljning.
Bifogar bild i jpg.

Hlsn
Thomas

Bifogat

• KTM 712 factory.JPG
    KTM 712 factory.JPG
    88.7 KB · Visningar: 101
*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back