Info om Skype

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Tjena!

Jag tänkte bara ge lite rolig info om Skype!
Jag började pilla lite med det igår tillsammans med min syster. Hon ska flytta till USA och studera så hon behöver kunna kommunicera billig med oss här hemma.
Vad jag visste var att det är gratis Skype till Skype.
Men så kollade jag priserna att ringa från Skype till vanlig mobil eller hemtelefon.
Det kostar Bara 16,4 öre/min oavsätt om du ringer till mobil eller hemtelefon till vilket land som helst. Det är Fruktansvärt billigt.
Skype fungerar som ett kontantkort, bara å fylla på via internetbank, Visa kort, PayPal eller liknande. En schimpans klarar av det.

Så till er som ringer mycket mobil, installera å använd det. Det är guld värt!
Lätt också!

Mvh Peter

EDIT: Hade lite fel i det jag skrev, de platser i världen som är populärast att ringa till är det så billigt som jag skrev. Andra kan ha dyrare priser, mobil priser kan också variera. Nåja...

Last edited:
Skype i fickformat: Skype för Pocket PC. Ring röstsamtal och chatta gratis oavsett var du befinner dig. Det är lätt att använda och är tillgängligt när du ansluter till WiFi eller 3G.

http://www.skype.com/intl/sv/download/skype/mobile/

http://share.skype.com/directory/useful_gprs-3g_skype_for_nokia_6630,_6680/view/

Useful GPRS-3G Skype enables Skype voice communication from Nokia cell phone over GPRS or 3G. The product is installed on the phone and the PC. The calls are routed from the phone to the PC over GPRS and from the PC to the Skype destination over internet. Useful GPRS-3G Skype creates peer to peer network between the phone, the PC and the Skype destination. Internet (not WAP) GPRS is required.

skype3.jpg

Last edited:
Har haft Skype ett tag nu... köpte skypeIn-nummer och sa upp hemtelefonen. Det e riktigt grymt! På ett av kontoren jag sitter på har min mobil ingen täckning så då vidarekopplar jag den till Skype istället och missar inga samtal.

Man kan ha 10 st skypIn-nummer så jag skaffade ett nr i Italien också så nu kan min familj ringa till mig i Sverige men bara betala för lokalsamtal där nere.

It´s tha shiat!

Ps. köpte en "vanlig" trådlös telefon till hemmet som kopplas via skype. Med den tänker man inte på att man ringer via datorn.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg