info om ip-nummer??

invain

mer meka än köra
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
cbr 900-93
Kan man på nåt sätt få reda på vem som har ett visst ip-nr?Min sambo har fått grejer på posten som hon inte beställt,vi fick ip-numret och det var inte vårat,bredbandsleverantörerna får väl inte lämna ut om det inte kan ge fängelse?då känns det ju riktigt jävla meningslöst att polisanmäla också.

Du kan ju lätt ta reda på vilken internetleverantör det är. Polisanmäla bör du ju absolut göra oavsett!

Lämna IP nr till Pontén &Co och påstå at det förekommer utbret fildelning från numret, piketstyrkan är där på ett blink ;)

Tyvärr är du nog tvungen att ta den långa vägen om polisen som vanlig privatperson.

Be IP adressens ISP att vidtaga åtgärder mot ägaren av den IP adressen.

Dom brukar skicka ut ett brev där dom talar om för personen ifråga att dom kommer att stänga av deras internet/polisanmäla trakasserier.

Det vet jag med säkerhet eftersom ett pucko lånade en kompis dator för några år sedan och trakasserade en tjej han hade fått nobben av.
Min kompis blev sedan inkallad på polisförhör (det var rätt grova sexuella trakasserier) men klarade sig undan då han bevisligen varit utomlands och puckot var anlitad som blomvattnare under tiden....

Polisanmäla för vilket brott? :va
Det är nog kört tyvärr. Men om någon beställt grejer till er så har väl ändå ni inte betalat? Eller skall de betalas vid leverans?

Polisanmäla för vilket brott? :va
Det är nog kört tyvärr. Men om någon beställt grejer till er så har väl ändå ni inte betalat? Eller skall de betalas vid leverans?

Nej har inte och ska inte betala men det blir ju strul med att skicka tillbaka grejer mm,hade man vetat vem det var så kunde man ju hälsat på litegrann:mad: :fatta!

Det är såna fina paket där fakturan ligger inuti och de kommer direkt i postlådan.

Last edited:
Lämna IP nr till Pontén &Co och påstå at det förekommer utbret fildelning från numret, piketstyrkan är där på ett blink ;)

Tyvärr är du nog tvungen att ta den långa vägen om polisen som vanlig privatperson.

Pontén:kär ,eller?

Be IP adressens ISP att vidtaga åtgärder mot ägaren av den IP adressen.

Dom brukar skicka ut ett brev där dom talar om för personen ifråga att dom kommer att stänga av deras internet/polisanmäla trakasserier.

Det vet jag med säkerhet eftersom ett pucko lånade en kompis dator för några år sedan och trakasserade en tjej han hade fått nobben av.
Min kompis blev sedan inkallad på polisförhör (det var rätt grova sexuella trakasserier) men klarade sig undan då han bevisligen varit utomlands och puckot var anlitad som blomvattnare under tiden....

Hur vet jag vilken isp det är då??:confused:

Last edited:
Hur vet jag vilken isp det är då??:confused:

Du har ju IP adressen, då är det inte svårt att slå upp vilken internetleveranör som har den adressen (se ovan)

Jag fick intryck att ni redan hade pratat med internetleverantören i fråga och dom hade nekat att lämmna ut uppgifterna?

Nu finns ju IOFS möjligheten att den som har beställt grejorna i hennes namn har använt sig av en Proxy som döljer den riktiga IP adressen, då kommer du förmodligen tyvärr inte vidare, om inte du pratar snällt med Proxy-leverantören och dom blir arga för att deras annonymiseringstjänst missbrukas.

Anonymiseringstjänsterna kan vi tacka Ponten's piratjägare och IPRED för, dom kommer att leda till att folk som redan skyddat sin IP kommer att känna sig trygga och bete sig som ett svin på nätet.

Det problemet skulle vi inte ha om inte IPRED fick rätt att begära ut personuppgifter, ingen skulle betala för att bli totalanonym på nätet enbart för att kunna vara svin på nätet, och svinens ISP skulle få in klagomål och kunna vidtaga egna åtgärder.

Tack IPRED!

Använd Piratbyråns screendump-generator så går du till tingsrätten och begär ut uppgifterna på det IP. :)

Du har ju IP adressen, då är det inte svårt att slå upp vilken internetleveranör som har den adressen (se ovan)

Jag fick intryck att ni redan hade pratat med internetleverantören i fråga och dom hade nekat att lämmna ut uppgifterna?

Tack IPRED!

Kollade nu,det var nåt företag i usa som hade det ip:t.Så nu är det bara?????

Ipred verkar ju skitbra,öppnar nya dörrar för pedofiler mm,hoppas Henrik P känner sig stolt över nåt som är så bra.

Kollade nu,det var nåt företag i usa som hade det ip:t.Så nu är det bara?????

Ipred verkar ju skitbra,öppnar nya dörrar för pedofiler mm,hoppas Henrik P känner sig stolt över nåt som är så bra.

Jo, tidigare krävde det ju åtminstonde någorlunda datorkunskaper för att dölja sin identitet på nätet, nu säljs färdiga skräddarsydda lösningar för samma sak.

Alla datorokunniga pedofiler jublar säkert :huvet

Det är och har inte varit vidare svårt att "dölja" sig på nätet, tekniken har som sagt funnits i princip sen internet skapades..

Det blir nog svårt att komma någonstans, skicka tillbaka sakerna till företaget är nog det enda du kan göra. Visst, en polisanmälan kan väl vara bra så att du drar ditt strå till stacken och får med brottet i statistiken, men räkna inte med att något mer kommer att hända.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back