Info om hojar, ska köpa en nu.

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
KTM 660
Hej
Jag går och funderar på vilken hoj jag ska köpa. Har bara kört cross och testat kompisars hojar förut. Så det blir min första hoj. Vad jag skulle vilja veta är effekt, hur dom är att köra m.m.
De jag har funderat på är=

Suzuki TL1000r
Suzuki Gsxr 600 99-01
Honda cbr 600 Fs
Yamaha R6
Ducati monster 600, 750, 900

Kom gärna med tips på sköna hojar.

Kawasaki ZZR1200 (sporttourer)
Triumph Sprint ST (sporttourer).
BMW R 1200 GS (allroad).

Har ej kört dessa men kommer att provköra nu under hösten. Tänker köpa ny hoj i vår.

ethno skrev:
Hej
Jag går och funderar på vilken hoj jag ska köpa. Har bara kört cross och testat kompisars hojar förut. Så det blir min första hoj. Vad jag skulle vilja veta är effekt, hur dom är att köra m.m.
De jag har funderat på är=

Suzuki TL1000r
Suzuki Gsxr 600 99-01
Honda cbr 600 Fs
Yamaha R6
Ducati monster 600, 750, 900

Kom gärna med tips på sköna hojar.

Håller på R6 an den är klart roligast på din lista :tuttar

suzuki sv650s
är kanske lättare att ge förslag om du skriver vad du vill ha ut av hojen

Varför inte en ninja :va På din lista tycker jag du ska köpa TL1000r...

Det jag är ute efter är en r hoj med mycket effekt men som också är hyffsat billig att äga. Tl1000r verkar vara ett bra allternativ då, av vad jag sett. Det jag också undrar över är hur mycket det skiljer mellan en gsxr 600 och tl1000r i effekt och tyngd m.m. Är tl1000r en tung eller ganska smidig sporthoj?

Vad är för många mil

Har kommit fram till att det blir nog en TL1000r. Vad är rimligt att en sådan har gåt. De jag kollat på har gått mellan ca 2000 -3800 mil.

ethno skrev:
Det jag är ute efter är en r hoj med mycket effekt men som också är hyffsat billig att äga. Tl1000r verkar vara ett bra allternativ då, av vad jag sett. Det jag också undrar över är hur mycket det skiljer mellan en gsxr 600 och tl1000r i effekt och tyngd m.m. Är tl1000r en tung eller ganska smidig sporthoj?
TLR är en tung sporthoj... vad som skiljer en 600 mot en 1000 är framför allt låg och mellan registret där 1000c är mycket starkare

ethno skrev:

Gsxr 600 är mer rejs rakt av...visst är den kvickare kring en bana men i vardagstrafik tror jag inte du märker så mkt skillnad. Däremot kommer du att märka att TLR´n har en mer vilsam körställning. Twinmotorn är mullig, låter ännu mulligare och har ett betydligt mer användbart register med mer kraft än en högvarvig rad 600.

Aha

vad du behöver är en CBR900 RR 98:a just en sån som ja råkar ha till salu... :tummenupp snabb å billig i försäkring......

Zx6r

Köp min ZX6R 01 870 mil. Se under annonser. Mycket kul och faktiskt förhållandevis bekväm. Och Priset. Ja Priset. :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka