info om bricka till oljeplugg gsxr600 97a

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Hej!

Har någon information om brickan till oljepluggen för en Suzuki GSXR66 -97?

Tänkte handla en idag men lokala mc firman har enligt hemsidan ej lördagsöppet. Jobbar skift så vore bra slippa stressa dit efter arbetet. Art nr via Touringbutiken vore önskvärt. Då kan jag bara beställa en tillsammans med annat. Har försökt snabbkolla lite i mek manualen för min modell men hittade inte nödvändig information. Kan passa på fråga om verktyg för filter bytet. Krävs det som manualen säger ett jäkla Suzuki verktyg för det?

/Thomas
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
GSXR66 kan behöva massor med specialverktyg :hihi

Skämt åsido, nej, det behövs inga som helst specialverktyg för att byta olja på gixxrar, utom möjligen en oljefiltersavdragare som klarar lite smalare filter än vad man har på bilar.

Det är ju M14 på oljepluggen, så eg funkar ju vilken klämpackning som helst :tummenupp Jag tror dom kostar 14:- eller så, så det är nog ganska onödigt att bara beställa en sån dock.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Om inte filtertången passar brukar jag bara slå in en mejsel och vrida, funkar hur bra som helst när man inte kommer åt eller när grenröret är i vägen.
 

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Kolla riktigt noga så att brickan finns där. Jag bytte olja på min gixxer (också97:a) och trodde jag hade tappat brickan, men när jag tittade riktigt noga såg jag att den faktiskt satt kvar. Antagligen hade den "satt" sig på plats. Jag torkade av pluggen, blåste den ren och torr, och skruvade sedan den på plats igen. Nemas problemas har jag haft!
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Summerar. Oljefiltret går få bort lätt utan speciellt verktyg? Äger bara lite fasta nycklar/mejslar och insekts skit. Kommer inte ihåg hur jag gjorde förra gången.

Ang beställa bricka så var det bara för att jag inte har en mc affär med öppet på lördag här och inte hinner under veckan. Så jag behöver ändå beställa ett filter och att då kasta med en packning är ju inget problem om man vet vilken som behövs.

Tack för information ska se hur jag kan smidigt jaga tag på en M14 klämpackning/bricka & oljefilter till förhoppningsvis nästa helg...om det nu är ström kvar i batteriet...
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Tack för information ska se hur jag kan smidigt jaga tag på en M14 klämpackning/bricka & oljefilter till förhoppningsvis nästa helg...om det nu är ström kvar i batteriet...

Kanske kan vara ide att lägga till en underhållsladdare på inköpslistan så hojen startar nästa helg...........och i vår kanske :tungan
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Kanske kan vara ide att lägga till en underhållsladdare på inköpslistan så hojen startar nästa helg...........och i vår kanske :tungan

Kanske, bara haft mindre tid denna höst. men brukar dra ur och "manuelt" ladda batteriet. Våren är jag inte rädd för. Bara måste få denna service/vinter donande klart.
 

Colinabo

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Ort
På landet söder om Gävle
Hoj
sju japanska, två tyska och tre italienska...
Om det är en kopparbricka så kan du hetta upp den med en gassvets tills den blir rödglödgad. Då sväller den och återtar sin form och den kan användas igen...
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Om det är en kopparbricka så kan du hetta upp den med en gassvets tills den blir rödglödgad. Då sväller den och återtar sin form och den kan användas igen...

Verkar det som killen har en gassvets? En kopparbricka går lös på hela 5kr på momentum så frågan är om det ens är värt gasen...
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top