Info om att ta lätt mc?

a2s

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
aerox
undrar hur mycket det kostar ungefär..

hur många teori lektioner man måste ta och övningsköring´s lektioner...

Beror helt på vad du kan sen innan, om du har tillgång till privat övningskörning, kört moppe innan o.s.v. (ser att du har en)

Lyssna lite med olika trafikskolor.
Lycka till, det är FÖRBANNAT kul. :tummenupp

4-5000 ungefär, om du har lite förkunskaper. Sedan beror det också på om du hyr hoj av körskolan vid uppkörningen, eller kör privat.

AddE <TM> skrev:
4-5000 ungefär, om du har lite förkunskaper. Sedan beror det också på om du hyr hoj av körskolan vid uppkörningen, eller kör privat.
VA?? De kosta bara 1020 för mig. Plus tillverkning av körkortet och andra onödiga småtillägg.

a2s skrev:
undrar hur mycket det kostar ungefär..

hur många teori lektioner man måste ta och övningsköring´s lektioner...

Du behöver ju inga teori lektioner om du läser hemma istället. Jag läste boken 1 gång sen flummade jag igenom det jag inte kunde så bra en gång till och det klarade jag mig på. Hur många körklektioner du behöver är ju helt upp till hur bra man kan köra sen innan. Jag betalar 400:- för 50 minuters övningskörning.

Sen tillkommer ju kostnaderna för tillvärkning av körkort och lite sånt.

kostade 8k för mig, och då e d med alla små tillägg, böcker, teorilektioner, lån av mc en hel dag till uppkörningen(eftersom jag inte fick ha min egna :huvet ) men men jag tyckte jag fick bra utbildning och de mesta sitterkvar nu när man ska börja med kort till bil :tummenupp

hbg_speedster skrev:
kostade 8k för mig, och då e d med alla små tillägg, böcker, teorilektioner, lån av mc en hel dag till uppkörningen(eftersom jag inte fick ha min egna :huvet ) men men jag tyckte jag fick bra utbildning och de mesta sitterkvar nu när man ska börja med kort till bil :tummenupp

Varför fick du inte köra upp på din egen mc?

:va

gringoo skrev:
haha men det är ju så....... har man inte kört moppe med växlar eller typ cross så blir det ju svårare att komma in i det

jag håller helt med, va fan har hänt me moppemodet igentilgen :va

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck