inflyttningsmiddag

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Jag o tjejen flyttar in i en ny lägenhet och tänkte bjuda våra vänner på inflyttningsmiddag, frågan är vad man ska bjuda på :va eftersom det kostar pengar att flytta, dubbla hyror, adressändring, osv osv så hade vi tänkt något enkelt och skippa förrätten och oxfilén. Så jag har funderat på att fylla någoting, bröd är en klassiker som alltid funkar, bröd i ugn fyllt med en röra bestående av majonäs, mjölk, ägg, purjo o skinka, billigt o bra o mätt blir man. Men det känns lite för vanligt, vad kan man mera fylla? Paprika..!?

Aratron skrev:
Jag o tjejen flyttar in i en ny lägenhet och tänkte bjuda våra vänner på inflyttningsmiddag, frågan är vad man ska bjuda på :va eftersom det kostar pengar att flytta, dubbla hyror, adressändring, osv osv så hade vi tänkt något enkelt och skippa förrätten och oxfilén. Så jag har funderat på att fylla någoting, bröd är en klassiker som alltid funkar, bröd i ugn fyllt med en röra bestående av majonäs, mjölk, ägg, purjo o skinka, billigt o bra o mätt blir man. Men det känns lite för vanligt, vad kan man mera fylla? Paprika..!?
Gör en Chili. Krydda uttav helvitte så går det inte åt så mycket :tummenupp

Aratron skrev:

Surfade runt lite och hittade iaf 1 förslag :) http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showDocument&lintDocumentID=2587

Socrates skrev:
Sannerligen, borde vara en favoritsida för alla oss pojkar som fortfarande är singlar

haha det roliga är att jag o tjejen satt o pratade om vad fan vi skulle kunna bjuda på men kom inte på nått, så jag sa "vänta jag frågar på forumet säkert nån som har någon idé" :yoparty

Aratron skrev:
haha det roliga är att jag o tjejen satt o pratade om vad fan vi skulle kunna bjuda på men kom inte på nått, så jag sa "vänta jag frågar på forumet säkert nån som har någon idé" :yoparty

Om ni nu skulle ta steget ut och göra den där kycklingrätten så får du skriva här sen om det var något att ha...låter dock väldigt gott.

Edit: Går även bra att bjuda in mig nästa gång ni har middag och det är en singeltjej där utan dejt :D

Socrates skrev:
Om ni nu skulle ta steget ut och göra den där kycklingrätten så får du skriva här sen om det var något att ha...låter dock väldigt gott.

Edit: Går även bra att bjuda in mig nästa gång ni har middag och det är en singeltjej där utan dejt :D

japp, kycklingen är ett starkt alternativ. tar väl några veckor innan detta kommer ske, men innan jul iaf.

Ta ett fransbröd :rolleyes:
skär en rektangel i den och ta utt innehållet, Ganska stor Kvadrat.
kanske 15x7 cm om det funkar, och fyll med tacos köttfärs, in i ungen med lite ost på. mumms

ZaXeS skrev:
Ta ett fransbröd :rolleyes:
skär en rektangel i den och ta utt innehållet, Ganska stor Kvadrat.
kanske 15x7 cm om det funkar, och fyll med tacos köttfärs, in i ungen med lite ost på. mumms
Det där låter mer som ungkarlskäk som man äter när man är bakis än en festmåltid för ens vänner.

Kall falukorv på knäckebröd med ketchup är också gott, billigt och enkelt! :tummenupp

Du har redan fått bra förslag tycker jag. Jag skulle ha tagit Chili som ngn nämde, men jag o mina polare prioriterar nog drickat kanske... :D

Annars ett tips: fråga Nursey här på SH. Hon verkar grym!

Zlide skrev:
Annars ett tips: fråga Nursey här på SH. Hon verkar grym!

Have no Fear...nursey is here !! :tuttar :tummenupp
Jag kan babbla fram hur mycket som helst och alla e billiga o bra rätter. MEN! Det beror på hur "lyxigt" ni vill att det skall se ut. Jag föredrar lugnt det lite mer rustika enkla men goda. Men andra kanske vill ha något som ser ut som restaurang meny. Kycklingen ser ju bra ut :tummenupp.
Jag älskar att göra smarriga pasta rätter med lite ooompf, vitlöksbröd och en god sallad och gott vin eller öl. De flesta gillar det och det är mättande och billigt. :fyllisar
(tack för förtroendet Zlide :yoparty :) )

Köttbullar gjorda på älgfärs (blanda i 30% fläskfärs i smeten). Blå bands kantarellsås till, stekt svamp, lingonsylt, god kokt potatis.
Till detta serverar du någon porter till dryck, samt en liten OP-snaps.

Billigt och gott så förbannat!!

Nursey skrev:
Have no Fear...nursey is here !! :tuttar :tummenupp
Jag kan babbla fram hur mycket som helst och alla e billiga o bra rätter. MEN! Det beror på hur "lyxigt" ni vill att det skall se ut. Jag föredrar lugnt det lite mer rustika enkla men goda. Men andra kanske vill ha något som ser ut som restaurang meny. Kycklingen ser ju bra ut :tummenupp.
Jag älskar att göra smarriga pasta rätter med lite ooompf, vitlöksbröd och en god sallad och gott vin eller öl. De flesta gillar det och det är mättande och billigt. :fyllisar
(tack för förtroendet Zlide :yoparty :) )

Saken är den att jag alltid blir bjuden på mat, så nu tänkte vi passa på att bjuda tillbaka, perfekt tillfälle, så lite lyx ska det vara, men inte för dyrt, begränsningar finns tyvärr :)

juha01 skrev:
Köttbullar gjorda på älgfärs (blanda i 30% fläskfärs i smeten). Blå bands kantarellsås till, stekt svamp, lingonsylt, god kokt potatis.
Till detta serverar du någon porter till dryck, samt en liten OP-snaps.

Billigt och gott så förbannat!!

Ahh! inte tokigt, älg finns det nog gott om att få tag på med, tjejens familj är jägare hela bunten :tummenupp

Aratron skrev:
Så jag har funderat på att fylla någoting, bröd är en klassiker som alltid funkar, bröd i ugn fyllt med en röra bestående av majonäs, mjölk, ägg, purjo o skinka, billigt o bra o mätt blir man. Men det känns lite för vanligt, vad kan man mera fylla? Paprika..!?

Det där låter ju fan URÄCKLIGT.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...