Influensakurer

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Okej! har haft influensan i snart 5 dagar. Just nu äre öken dock snorigt i näsan. Sen känns tungan som om den är dubbelt så stor. Sen gåre knappt att svälja normalt (gör ont). Så nu är dock frågan, finns det några "hemmakurer" för att lindra? just det här med att det gör ont att svälja är det mest jobbiga. :gnissla

Koksaltlösning, dra i näsan, gurgla, gör allt med den. Det löser en del.

Drick te.
alt.
Whsiky för att lindra halsbesvären. Gjorde jag senast i onsdags, med en hejdundrande fest som påföljd, flunsan borta efter det :)

Skippa den där 3mils turen på hojen kanske :7peta
Men annars är det väl bara att bädda in sig varmt och slå sig ner framför Melrose place.

tror knappast influensen försvann pga du drack. Te har jag inget. Har lite "ouso"... men det är jag inte direkt sugen på.

/buhu bähä

jag har varit i garaget 11 timmar idag, förkyld som själva faen, knaprandes panodil och snortandes nässpray... Anledningen till detta är en gammal Beemer under pågående turbovåldtäkt :yoparty
Som kur betraktat är det väl inget vidare :va , men tiden går mycket fortare än om jag sitter hemma och hänger...

pw skrev:
jag har varit i garaget 11 timmar idag, förkyld som själva faen, knaprandes panodil och snortandes nässpray... Anledningen till detta är en gammal Beemer under pågående turbovåldtäkt :yoparty
Som kur betraktat är det väl inget vidare :va , men tiden går mycket fortare än om jag sitter hemma och hänger...
Förresten, ät glass, det lindrar skönt i halsen :tummenupp iallafall för stunden.

Sån där panodil som man löser i en kopp med varmt vatten. Grymt bra, så nära mirakelmedicin man kan komma. Annars 5-6 ipren och te med honung, monster kur som heter duga. Sen gäller det att dricka sjukt mycket vatten, det är alltid bra när man är dåligt. Äta mycket också. Det är mina knep.

Stackars liten, jag har varit krasslig, mer eller mindre konstant, sedan nov-'03.

äh, njut av det, influensan är ju skön, så länge det inte är GROV influensa då man har typ 40,5 dygnet runt och varken orkar äta, vara vaken, se på tv eller nånting. Men annars gillar jag influensan, man kan vara hemma en vecka i sträck och få pengar och tycka synd om sig själv, brukar se en film, sova, se en film, sova, jävligt behagligt enligt mig iallafall. :tummenupp

Köp Esberitox på Apotek eller Hälsokostbutik. Det gör susen för mig i alla fall. :tummenupp

Åkte till akuten inatt runt kl4. Jag enormt ont i tungan! T.o.m. de få minuterna jag lyckades sova handlade drömmarna om att jag hade ont i tungan. Låg och vred mig! Visade sig att jag hade en svaljinfektion samt influensan då. Just nu har jag fått lite härligare smärtstillande samt massa andra piller i försök att ta död på bakterierna.

Dock har jag nu fått mer ont i huvet och jag snöt mig just så att jag fick näsblod. Lyckat!

Swedie skrev:
tror knappast influensen försvann pga du drack. Te har jag inget. Har lite "ouso"... men det är jag inte direkt sugen på.

/buhu bähä
Nja jag vetefan, det kändes fan bättre efteråt iaf! Fast jag har inga gigantiska snorkråkor... :tummenupp

absolut max av ipren är 3st och får inte överdoseras, det kan vara jättefarligt eller nåt sånt där står det ju ipren paketet.
Min tjej tog 6 ipren och sög i sig.
Hon vart bra men en bi-effekt var att man vart kåt, det led ju inte jag av :banana

Deztallica skrev:
absolut max av ipren är 3st och får inte överdoseras, det kan vara jättefarligt eller nåt sånt där står det ju ipren paketet.
Min tjej tog 6 ipren och sög i sig.
Hon vart bra men en bi-effekt var att man vart kåt, det led ju inte jag av :banana
Hade hon otur eller var hon då bara jävligt dum?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back