Infall i växellåda är dåliga...

PGH skrev:
2549332 Om inget mer kommer fram via tråden så lämna till en annan mekare o hör vad denne kommer fram till. Second opinion, kan ju vara bra.

Jepp PGH, att få lite andra synpunkter är j-kla bra. :)

Faktiskt har växlarna krånglat och hoppat ur lite, precis som ovan sagts mellan 2:an och 3:an. Ganska jobbigt när man är ute och gazzar kan jag säga... Så visst har jag upptäckt att det är en gammal sliten hoj...

Mekanikern bad jag bara att han skulle provköra för att göra en snabb bedömning vad det kunde vara, så det finns väl inget att klaga på honom för - förutom att ingen på verkstaden kunde förklara vad meckaren menade med "infall i växlarna dåliga..."

Tack allihopa för era svar!

CosmoBob skrev:
2549633
Faktiskt har växlarna krånglat och hoppat ur lite, precis som ovan sagts mellan 2:an och 3:an. Ganska jobbigt när man är ute och gazzar kan jag säga... Så visst har jag upptäckt att det är en gammal sliten hoj...

Där ser man, då menade han ju att dreven i lådan var slut. Riskerar att bli dyrt, särskilt om man inte gör det själv.
Garanterat billigare och enklare att slänga i en ny (begagnad såklart) motor.

Lycka till!

Edit: angående meken så var han säkert jättebra, tyckte bara det var konstigt att han dömde ut lådan utan att du hade haft problem med den. Med det hade du ju trots allt.

Ja, meken har jag haft möjlighet att snacka med nu och han förklarade precis som några här i tråden: att det är växellådan som är kass och att det är smartare att sätta i en begagnad motor. Han uppskattade jobbet till cirka 3000 spänn.

Så nu kollar jag runt efter en begagnad motor till en CBR 1000 F 1987... Har någon en på lager?

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back