Inför Motegi

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Ja, hur tror ni att det kommer att gå i helgen på Motegi?

Mina tips är:

125:
Det blir Dovizioso som kniper förstaplatsen. Han är revanchsugen efter sin DNF på Estoril, och sen så är det ju dessutom en Hondaförare på en Hondabana. Varning dock för Barbera. Kallio verkar ha hittat lite mera fart och kanske kan ta en pallplats också.

250:
Det lutar åt att Pedrosa tar det. Garderar med Elias som säkert vill visa att vinsten i Portugal inte var en tillfällighet. De Puniet kommer säkert finnas där framme också såvida han inte klotar.

MotoGP:
Det är dags för Tamada att vinna på hemmaplan. Gibernau tvåa och Rossi bärgar tredjeplatsen precis före Edwards. Biaggi kör på Hayden denna gång som omväxling. :hihi

Relapse skrev:
Ja, hur tror ni att det kommer att gå i helgen på Motegi?

Mina tips är:

MotoGP:
Det är dags för Tamada att vinna på hemmaplan. Gibernau tvåa och Rossi bärgar tredjeplatsen precis före Edwards. Biaggi kör på Hayden denna gång som omväxling. :hihi

Det vore kul. Men tyvärr tror jag Rossis segersvit fortsätter. Gibernau utanför podiet. Abe fyra. Ukawa tvåa.

& leker inte Biaggi torped åxå denna gång så tror ja han e grymt revanshh-sugen o tar en pallplats - inte för att ja håller på honom men grabben e ju rätt snabb när det väl funkar för honom (dvs ibland..) :hihi

MotoGP och 250 känns inte så svårtippat den här gången. 125 däremot är (för att använda ett av Peter 'Äpplet' Dahlboms fantastiska uttryck) 'ett riktigt getingbo'. Men jag får väl göra ett försök:

125

Dovizioso, som tog tredjeplatsen förra året och som dessutom hittar rytmen igen.
Barbera, fjolårets vinnare är som vanligt ojämn i varvtiderna, tittar bakåt och klarar därför inte den jämne Dovi.
Kallio, lätt önsketänkande här kanske, men det gick ju bra i förra racet och han blev faktiskt 7:a förra gången på Motegi.

250

Pedrosa. No doubt. Han är grym på Motegi.
Elias. Han är också grym på Motegi. Det blir fajt mellan de gamla teamkamraterna i Telefonica Movistar Junior Team. Pedrosa är den jämnaste och strategiskt smarte av de båda och will therefore come out on top.
de Puniet. Han har iofs inte gjort så bra ifrån sig tidigare på Motegi, men det är få i 250-klassen som kommer upp i hans klass just nu, varpå han bromsar sig till en tredjeplats.

MotoGP

Rossi. Han har fått ordning på hojen nu och han vill verkligen vinna på Motegi eftersom han inte gjort det på två säsonger.
Tamada. Har ju hemmaplan och vill vara bäste japan.
Biaggi. Han hänger på sin teamkompis och gör en av sina mer framstående insatser (trist för honom att han inte är tillräckligt jämn i resultaten).

Synd att man inte får se spektaklet i realtid, men man vill ju inte missa fajten på Mantorp om guldet mellan Sveriges bästa rr-förare heller. :crash

Last edited:
Macho Woman skrev:
Synd att man inte får se spektaklet i realtid, men man vill ju inte missa fajten på Mantorp om guldet mellan Sveriges bästa rr-förare heller. :crash

Du hinner båda. GP-t börjar klockan fyra på morgonen, vettu.

Macho Woman skrev:

Men Fredde kör väl inte i Veidec?? :gnissla

Rossi vinner, Gibernau tvåa, Barros trea, Biaggi kraschar strax efter halva racet och minst två duccar går omkull :tummenupp

Torkel skrev:
Men Fredde kör väl inte i Veidec?? :gnissla
För ett år sen gjorde han.

Mina tips:

125:
1. Dovizioso
2. Lai
3. Corsi

250:
1. Pedrosa
2. Elias
3. Aoyama

MotoGP:
1. Tamada
2. Rossi
3. Nakano

125 Det blir nog alldeles säkert Dovizioso, hoppas på att Mikka Kallio får en pallplats och att de får Harms hoj att fungera till kvalen så han kan få en bra tid och att han får ta några poäng i racet!

250 Pedrosa såklart! Han e så jävla grym!!

Moto GP Rossi!!! Rossi vinner allt! gibernau 2;a Tamada 3;a

Macho Woman skrev:

240 spänn i inträde för 20 minuters motorcykeltittande - höjden av prisvärdhet. :rolleyes:

Ninjaboy skrev:
240 spänn är skitbilligt för timtal i depån. :tummenupp

När man kan se samma saker - och dessutom snacka skit med förarna - på en SM/SO-tävling för en tredjedel av pengarna...

McB skrev:
När man kan se samma saker - och dessutom snacka skit med förarna - på en SM/SO-tävling för en tredjedel av pengarna...

Nja, det är ju inte samma förare och därmed inte samma saker heller. Veidec är ju nummer ett i Sverige. Men självklart går man på så många tävlingar man kan, jag bor i Linköping och kan gå på en hel del på hemmaplan. Tycker att det går bra att snacka med förarna i Veidec (och STCC m m) också, det är ju inte direkt MotoGP där man inte ens fick komma i närheten av depån.

McB skrev:

Jag håller faktiskt med!
Jag ser hellre en SM/So tävling än går o kollar
på Veidec.
Sen tycker jag att racen i 125R Rookie 1000&600 och std600 har mer kvalité och underhållning än fighten mellan Cralle, Jimmy o Folke...

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back