Inför Köp: GSXR 750 K8-L0

Jag okej! har aldrig kör något sådant där förut, så det är de som är en "typical knix bana" då?

Tyvärr måste jag åka 15mil dit så de blir ju inte varje vecka, men minst en gång måste ju provas på i alla fall :tummenupp
Oj, om den är typisk vet jag inte, men här brukar man köra på gokartbana.
Jag har bara kört en bana som låg 8 mil bort och det tyckte jag definitivt var värt det.

Här är banan, inte min video:
https://www.youtube.com/watch?v=FyhzoFdZ__A
 
Oj, om den är typisk vet jag inte, men här brukar man köra på gokartbana.
Jag har bara kört en bana som låg 8 mil bort och det tyckte jag definitivt var värt det.

Här är banan, inte min video:
https://www.youtube.com/watch?v=FyhzoFdZ__A

Verkar perfekt för mig o börja på då. Men. GSXR 750, något speciellt jag måste tänka på mer än att vara mild på gasen antar jag :va
 
Verkar perfekt för mig o börja på då. Men. GSXR 750, något speciellt jag måste tänka på mer än att vara mild på gasen antar jag :va

Nej, det är nog inget särskilt just för din cykel, mer "det vanliga", tror det här är vettig ordning, men någon får gärna rätta mig om det ser felaktigt ut.

*Ha koll på motstyrning.
*Ha god gaskontroll, dvs sakta ner inför kurvan så du inte behöver bromsa eller slå av på gasen mitt i kurvan. Om du har lätt acceleration genom kurvan lägger du mer tryck på bakhjulet, vilket är bra.
*Spårval så du tar kurvan effektivt och inte behöver lägga ner cykeln mer än nödvändigt och kan hålla hög fart.
*Positionering på hojen, hänger du inåt behöver du luta den mindre.

Nu har jag bara kört knix i nybörjargrupperna, men där övar man att exempelvis kunna ta sig runt banan helt utan att bromsa, för att få en god känsla för gaskontroll. Man övar också på att kunna ta sig igenom banan på en växel och med en hand på styret, för att öva stabilitet och gaskontroll.
 
Nej, det är nog inget särskilt just för din cykel, mer "det vanliga", tror det här är vettig ordning, men någon får gärna rätta mig om det ser felaktigt ut.

*Ha koll på motstyrning.
*Ha god gaskontroll, dvs sakta ner inför kurvan så du inte behöver bromsa eller slå av på gasen mitt i kurvan. Om du har lätt acceleration genom kurvan lägger du mer tryck på bakhjulet, vilket är bra.
*Spårval så du tar kurvan effektivt och inte behöver lägga ner cykeln mer än nödvändigt och kan hålla hög fart.
*Positionering på hojen, hänger du inåt behöver du luta den mindre.

Nu har jag bara kört knix i nybörjargrupperna, men där övar man att exempelvis kunna ta sig runt banan helt utan att bromsa, för att få en god känsla för gaskontroll. Man övar också på att kunna ta sig igenom banan på en växel och med en hand på styret, för att öva stabilitet och gaskontroll.

jaha där ser man. Så det borde vara okej o feg börja lite då utan att göra bort sig :)
 
Sådär ja!
 

Bifogat

  • 10805454_10203964919697458_949615482_n.jpg
    10805454_10203964919697458_949615482_n.jpg
    136 KB · Visningar: 36
  • 10806905_10203964920137469_1234333811_n.jpg
    10806905_10203964920137469_1234333811_n.jpg
    121.4 KB · Visningar: 36
  • 10749463_10203964920537479_1492836584_n.jpg
    10749463_10203964920537479_1492836584_n.jpg
    159.1 KB · Visningar: 32
  • 10751624_10203964920937489_858148645_n.jpg
    10751624_10203964920937489_858148645_n.jpg
    149.6 KB · Visningar: 34
  • 10735747_10203964921457502_780697248_n.jpg
    10735747_10203964921457502_780697248_n.jpg
    145.8 KB · Visningar: 43
Måste bara få säga. Vilken sjukt Jävla underbar hoj… fattar inte att jag inte köpte tidigare. :va

Hur som så har jag förstått de där med köra i tät stanstrafik samt trafikolycka (dvs trafiken står nästan helt stilla) är mycket ansträngande på RR hoj. allt över 15km/h är avslappnat för mig på GSXR 750 K8 i allafall.
ligga 6an i ca 55km/h gick oxå. bara testade för att. annars 70km/h vid ca 3000-3200rpm är helt okej.

Tack för alla tips och råd jag har fått ifrån Sporthoj.coms användare. Ni är alla värda en stor kram, jag har hittat min kärlek tack vare er :Bugar

:shrules
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top