Inför Falkenberg

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Noterat i informationen som har skickats ut inför racet:

"Banlängd 1843 meter"

Stämmer detta? Är banan 300 meter kortare än Sviestad?

"Max 38 riders will be let out on the track for practiuce. Ev late riders will have to wait until a rider enters the pit from the track before he will be let out on the track taking his place. Use this method smart and you'll get a lot of valuble practice."

Att vara smart verkar innebära att ställa sig i kö så tidigt som möjligt och att inte köra in i depån. Om man inte kan köra ut direkt eller behöver göra ett depåbesök verkar man riskera att inte få köra alls eller bara några varv.

Jepp, kort bana som attan, och man känner sig som en guldfisk hela tiden "Oj är jag här igen, och igen och igen", Men det var en jäkligt ball bana förra året iaf.

oFFkeFF skrev:
Jepp, kort bana som attan, och man känner sig som en guldfisk hela tiden "Oj är jag här igen, och igen och igen", Men det var en jäkligt ball bana förra året iaf.
Hoppas att det blir likadant i år - så att jag kan lämna dig bakom mig på ett tidigt stadium. :tungan

Nyteknik skrev:
Hoppas att det blir likadant i år - så att jag kan lämna dig bakom mig på ett tidigt stadium. :tungan

Du menar att precis som guldfisken glömma bort förnedringen direkt?
Tyvärr kommer du bli påmind igen när jag varvar dig :tungan

Falkenberg var verkligen skitrolig innan. Snabb och rytmisk, som en del av en "riktig" stor bana. Nu är den delvis förstörd med en kurvsektion av typ Hate it or Love it... Det går sakta, har tyvärr inte haft tid att kolla i Oscars logger hur sakta. Men det ser rent av för tråkigt ut. Oscar hade fint flyt igenom böjarna med klagade över hur sakta det gick, och att fästet utanför idealspår var rent av katastrofalt! (berodde förmodligen delvis på regn och hagel mellan torrpassen) Det var många vurpor där igår, Lodnerts slutade på sjukhus. (Vet inte hur allvarligt det var)

/Joakim

Last edited:
har jag förstått tidschemat rätt om man i R1000

på fredag
får köra mellan 10.05 -> 11.00 tillsammans med R600
och 15.15->15.35 endast R1000

eller är jag bara vilsen?

//håkan

håkan skrev:
har jag förstått tidschemat rätt om man i R1000

på fredag
får köra mellan 10.05 -> 11.00 tillsammans med R600
och 15.15->15.35 endast R1000

eller är jag bara vilsen?

//håkan

Nog alldeles riktigt. Tag en kölapp vid depåutfarten...

/Joakim

Nyteknik skrev:
Nej och det är ibland osäkert om hans däck räcker. Vore därför bra med besked från någon som vet. Verkar säkrast att ringa själv.

Vill du vara säker så ringer du och bokar de däck du vill ha. Är han inte där kan du oftast hämta dem på vägen i norrköping.
Men vad är det jag hör? Ska du köra lyxräjsing med nya däck? ;)

oFFkeFF skrev:
Vill du vara säker så ringer du och bokar de däck du vill ha. Är han inte där kan du oftast hämta dem på vägen i norrköping.
Men vad är det jag hör? Ska du köra lyxräjsing med nya däck? ;)
Låter som en bra idé. Ringer på måndag.

Jag ska faktiskt montera det i-princip-nya bakdäck jag har hemma innan jag åker och sedan ett nytt till söndagen. Fram får det jag har duga. Det var både läskigt och frustrerande att få en lång sladd i crossböjen på Sviestad och jag åker inte till Falkenberg och möter dig, Axxexs, Oscar, Stellan & Co och nöjer mig med en halvmesyr.

Nyteknik skrev:

Jag ska faktiskt montera det i-princip-nya bakdäck jag har hemma innan jag åker och sedan ett nytt till söndagen. Fram får det jag har duga. Det var både läskigt och frustrerande att få en lång sladd i crossböjen på Sviestad och jag åker inte till Falkenberg och möter dig, Axxexs, Oscar, Stellan & Co och nöjer mig med en halvmesyr.

Förmodligen mer lyx än jag har råd med, det lutar åt beggade däck, fast iofs inte från 2002 iaf :)

oFFkeFF skrev:
Förmodligen mer lyx än jag har råd med, det lutar åt beggade däck, fast iofs inte från 2002 iaf :)
Om det kommer finnas gott om tillräckligt bra begagnade däck kanske jag också gör så - det beror på hur bra/dåligt det går på fredagen, hur bra/dåligt det går för dig, Axxexs & Co och vilket humör jag är på.

När åker du och Pär ner?

Nyteknik skrev:

Bra! Så slipper vi kanske ursäkterna efteråt... ;) Har du slängt på en ordentlig kedja?

oscar skrev:
Bra! Så slipper vi kanske ursäkterna efteråt... ;) Har du slängt på en ordentlig kedja?
Ursäkter finns det gott om även om jag skulle köra med nya däck. Några exempel:

• Har inte tränat lika mycket som du.
• Har inte lika snabb hoj som du.
• Har ingen egen meck som du.
• Har färre säsonger innanför västen än du.

Men jag kommer inte vara missnöjd och skylla resultatet på något hur det än går. Det ska bli kanonkul och jag tar det inte på blodigt allvar även om det verkar så.

Nej, hojen är ännu kedjelös. Men jag tänkte på detta i dag: kan man nita en kedja när den är monterad på hojen eller måste man göra det vid sidan av och sedan ta av svingen för att få dit den? Bekväm som jag är och utan tid att vara så omsorgsfull som jag borde grunnar jag på kedjelås och att säkra det med värmetålig silikon.

Nyteknik skrev:
Om det kommer finnas gott om tillräckligt bra begagnade däck kanske jag också gör så - det beror på hur bra/dåligt det går på fredagen, hur bra/dåligt det går för dig, Axxexs & Co och vilket humör jag är på.

När åker du och Pär ner?

Hehe, bara att mörka tempot på fredagen då, så sparar du pengar :tungan

Vi sticker någon gång på eftermiddagen.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back