Infästning Tail R1 98-01

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1
Tjena!

Har monterat på originaltail, dock så har jag inga fästen till skruvarna som skall sitta under passagerarsadeln..

Kikade i verkstadshandboken men den visade endast att tailen sitter skruvad där o inte i vad!?

Misstänker att det är undertailen (som jag ANTAR är fastskruvad under sadeln original dvs "hänger" inte i tailen) som förskruvningarna sitter i, men hur många R1or kör med originalundertail...

SÅ, hur har ni löst detta?

(Min temporära lösning blev buntband genom hålen på tailen och över passagerarsadeln) :rofl

Bifogat

• Skiss.jpg
    Skiss.jpg
    42.2 KB · Visningar: 31
finns små hål i undersidan på bakramen längst inn och vid mitten av den, där skruvar jag tailen i ramen, Sen ska plastmojjengen fast i tailen med dom där små jävla plast plupparna som går sönder hela tiden :huvet

Lycka till,

Chii skrev:
2266214 finns små hål i undersidan på bakramen längst inn och vid mitten av den, där skruvar jag tailen i ramen, Sen ska plastmojjengen fast i tailen med dom där små jävla plast plupparna som går sönder hela tiden :huvet

Lycka till,

:3freak

Var på bakramen är du nu?

Syftar du på undertailen med "....längst inn och vid mitten av den, där skruvar jag tailen i ramen..."?

Max© skrev:
2266225 :3freak

Var på bakramen är du nu?

Syftar du på undertailen med "....längst inn och vid mitten av den, där skruvar jag tailen i ramen..."?

sidorna, inte i mitten, finns 4 hål

Chii skrev:
2266367 sidorna, inte i mitten, finns 4 hål

I själva ramen menar du!?
Sitter M6 eller M8 muttrar integrerade i själva ramen har jag för mej, skruvar du undertailen i dem och sedan fäster tailen i undertailen?

:gnissla

HanneZ skrev:
2267225 Den skruvas ju i ramen? Är det orginal eller nån eftermarknads-tjofräsan du har?

Ja har en kolfibertjofräs ja... aldrig haft originalkåpor på hojen så därför är jag lite fundersam :gnissla :va

Förra tailen ja hade var skruvad i ett clips ovanför sadeln vid kutsen, men det kändes lite styggt att börra höl i originaltailen.

Men den sitter alltså skruvad rakt i rambenen på bakramen original? Isåfall kan jag ju borra i undertailen o skruva upp den på samma sätt..!?

En bild på en eftermarknads-undertail som är monterad ihop med en originaltail vore ju GULD!

Speciellt om man ser var man har fäst den i bakramen osv...

Jag lääär väl inte vara ensam om att köra R1 med utbytt undertail :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...