Infästning av regnlampa

SvanteOES

Medlem
Gick med
24 Mar 2022
Hoj
Yamaha R6 2006
Hej,

Håller på att fixa det sista på hojen inför premiär i Open600 för min del.

Är det tillåtet enligt reglementet att fästa regnlampan med typ kardborreband enligt nedan?
Jag kan inte läsa att det inte skulle vara tillåtet, men någon kanske har erfarenhet från det ute i verkligheten.

Det finns gänginsatser i min regnlampa, men väldigt svårt att komma åt ovanifrån och skruva fast lampan..

Det faller nog in under 3.3.2

1739793955758.png

Hej,

Håller på att fixa det sista på hojen inför premiär i Open600 för min del.

Är det tillåtet enligt reglementet att fästa regnlampan med typ kardborreband enligt nedan?
Jag kan inte läsa att det inte skulle vara tillåtet, men någon kanske har erfarenhet från det ute i verkligheten.

Det finns gänginsatser i min regnlampa, men väldigt svårt att komma åt ovanifrån och skruva fast lampan..

Du kommer till 100% få nerslag på monteringen om du fäster den med kardborreband. Skruva dit den och var noga med att du följer anvisningen i reglementet på hur/var den ska monteras, då det är i särklass det mest vanliga att det klagas på vid besiktningen. Lycka till i Open, så ses vi i depå!

Du kommer till 100% få nerslag på monteringen om du fäster den med kardborreband. Skruva dit den och var noga med att du följer anvisningen i reglementet på hur/var den ska monteras, då det är i särklass det mest vanliga att det klagas på vid besiktningen. Lycka till i Open, så ses vi i depå!
Tack för bra svar, precis något sånt jag var ute efter! :)

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick