Indrivning med stil

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Åker till Spanien i morgon och läste passande nog en artikel från landet. De flesta artiklarna man läser idag beskriver hur illa det är ställt med ekonomin där borta. Så även fallet med den senaste. Tyckte dock det var lite humoristisk. En indrivningsfirma med glimten i ögat. Jag kände inte till att det var så det gick till där nere. Vore kanske något för våra inhemska indrivningsfirmor att ta efter. Tänk att ha en person klädd i frack efter sig vart du än går. Förnedrande. Enligt artikeln driver de in 70% av skulderna. Min flickvän som bott i Spanien säger att det inte är helt ovanligt att de blir skjutna. Den delen där hon bodde gick de klädda som Rosa pantern. Som sagt stor humor. Ingen kan ta miste på vad det är frågan om.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/inkasso-med-stil-i-krisens-spanien_4529113.svd

Undrar när Byggnads Tilly kopierar konceptet.
Iofs har dom 100% på sin indrivning:gnissla

De har ett annat företag som klär ut sina indrivare till olika frukter.

Hyffsat jobbigt att ha en morot gåendes bakom dig vad du än gör.

Kom hem från Spanien igår. Såg inga män klädda i frack någonstans. Det råder dock ingen tvekan om att det råder ekonomiska problem i landet. Många affärslokaler var tomma. I synnerhet i så kallade b-lägen. På gågatorna stod det neonväst klädda personer vars enda syfte var att upplysa folk om att man var intresserade av att köpa guld, smycken och klockor. I övrigt märkte man inte av krisen. Det var inga superreor i några butiker.

Spanien tillhör inte mitt favoritland i Europa. Har ofta tyckt att det varit ett överexploaterat land där man tanklöst smällt upp hus längst kusterna utan tanke på att försöka bevara det genuina spanska. Föga förvånande att krisen slagit så hårt mot fastighetsmarknaden.

Mot bakgrund av det var Madrid en väldigt positiv upplevelse. Det är en väldigt vacker stad med mycket av den äldre bebyggelsen bevarad. Det fanns gott om trevliga restauranger och barer. Prisbilen var inte alls dum. Gillar man att shoppa fanns det mycket att välja mellan i alla prisklasser.

En weekend i Madrid kan jag rekommendera.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park