Indraget kort

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Jaha då var de min tur!!! körkortet flög sin kos igår på Tyresövägen vid 16.15.
Kan inte begripa det då jag klockades på 131km/på 90 sträcka, "Ja jag körde om en buss o vann! ".
Synd!!, så är det någon i Stockholm som har en 30moppe till salu för 2000kr så hör av er.
Terje

Grattis! Join the club! Tur jag blev av med det några år innan jag tog mc-kort, annars hade det varit himla surt:-)

öööö

ja me 130 på 90 väg =2 mån.

åker faktiskt moppe nu...30 moppe =cykelvägar... ovan eman ju var man får köra och inte.

men du kan ta förarbevis utan körkort och köra eu moppe sen =45 på bara bilvägar.

ahh jag e ledsen min vän.
om du inte busar så kan du ta ett par nerviga varv med hojen innan sommarn är över.
e d inte så att d krävs 41km/h i överträdelse på en 90 väg för att man ska loosa kortet ??

precis det han gjorde

i know.....var lite småfull igår så jag fickinte till poängen med inlägget :D
d e just därför jag reagerar..hur stor e chansen att d var exakt 41kmh ? känns som att snutarna gärna rundar av siffran till deras fördel. flera vänner ink mig själv har upplevt att hastighetsöverträdelsen har varit några kmh lägre i instrumentbrädan då man åkte dit..än vad lasern säger...men lycka till o snacka med snuten om d :gnissla
desutom så brukar instrumentbrädan visa för mkt..typ om man kör i 54 kmh så är verkliga hastigeten 50kmh....

ahh jag e ledsen min vän.
om du inte busar så kan du ta ett par nerviga varv med hojen innan sommarn är över.
e d inte så att d krävs 41km/h i överträdelse på en 90 väg för att man ska loosa kortet ??

Jag trodde det var 31 km/h över så var man av med kortet! Eller det kanske bara gäller för lägre hastigheter?

31 äre, det sa dom till mig.

civil polis me video upptagning med bakhjul=vårdlöshet.

men det slapp jag för dom tyckte jag körde inte så långt på slangen=värdelös på slang ...hehe.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph