Incidenten på g:a Södertäljevägen - en studie i riskerna med Midsommartrafiken

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Till Jä**a idioten som i torsdags eftermiddag (dagen innan midsommar) tänkte ta smitvägen - gamla Södertäljevägen (ettan), då E4/20 var igenkorkad av köer & i princip stod stilla. Du kom från Salemsvägen & skulle svänga vänster in på gamla riksettan. Problemet var bara att många tänkte som du & därför hade de flesta redan kört på ettan vid Botkyrka så det var kö mot Södertälje. Det gjorde att du fick vänta länge på en lucka & att kön bakom dig växte.

Sikten i korsningen är mycket god, mer än ett par hundra meter åt både höger & vänster. Jag kommer från Södertälje hållet, du ser mig för du gör ett ryck då jag är ca 100 m ifrån dig men avbryter. Men nu kommer det fantastiska när jag är 25 m från dig kör du ut utan att göra dig någon brådska. Att du var sönderstressad & fick hjärnsläpp är väl bara förnamnet. Jag såg dig gubbjävel & din fula kärring som gallskrek i er lilla fula blå 80 - tals kombi.

Jag klarade mig genom 80% tur, 10% skicklighet & 10% kyla. Efteråt var jag så arg att adrenalinet & reptilhjärnan tillfälligt tog över ville straffa gubben men insåg snabbt det meningslösa med projektet.

Så istället "skrev" jag ett ode fritt taget & anpassat från & av - James Newell Osterberg

"I just wanna thank whoever that was very close to run me over with your car, you nearly killed me but you missed again, so keep trying next week!"

Last edited:
Ja gillar att du bytt avatar on/offroad, bilden på Doors var mer än vad vi klara av. Jag gillar verkligen din nya, det är en futuristisk midsommarstång va:va

hur mycket var kvar av bilen efter du hade bankat lite försiktigt på den :smasha DOCK bara för att på kalla gubb jävlens uppmärksamhet :huvet

Skulle till jobbet förra veckan när en lasbil helt plötslige svängde ut i omkörningsfilen när jag höll på att köra förbi honom, och då fick jag panik bromsa, sen blev filen 1 filig igen men när filen blev 2 filig igen och jag skulle köra om så åkte han ut framför mig igen utan att köra om lastbilen framför honom och istället bara blockera min väg igen, blev så sjukt arg men hade lite bråttom till jobbet kommer fortfarande ihåg hans reg skylt XXX XXX jäkla troll!

Last edited by a moderator:
Skulle till jobbet förra veckan när en lasbil helt plötslige svängde ut i omkörningsfilen när jag höll på att köra förbi honom, och då fick jag panik bromsa, sen blev filen 1 filig igen men när filen blev 2 filig igen och jag skulle köra om så åkte han ut framför mig igen utan att köra om lastbilen framför honom och istället bara blockera min väg igen, blev så sjukt arg men hade lite bråttom till jobbet kommer fortfarande ihåg hans reg skylt XXX XXX jäkla troll!
Låter som en riktig skitstövel som medvetet blockerar dina omkörningsförsök & känner sig osårbar i sin lastbil. Det intressanta med aggressiva bil/lastbilsförare är att om du får stopp på dem & lugnt & sakligt frågar vad de håller på med så faller 9 av 10 till föga & inser att de har handlat fel. Det är som om det skyddande pansaret som bilen ger, som blåst upp egot, rasseras när de vevar ned rutan eller ännu heller tvingas ut ur bilen. Den sista tiondelen är antingen galen eller drogpåverkad, eller både och; därför går det inte att kommunicera med dessa individer utan någon form av backup. Det som återstår då är att göra som du gjorde ta bilnumret & anmäla I ditt fall skulle jag även ringa åkeriet. Det finns gott om arbetslösa lastbils chaufförer & är firman seriös vill de inte ha en polisanmälan mot sig då även åkeribranschen har det tufft.
En light version om man inte har annat för sig är att följa efter bilen, jag lovar dig att de blir stressade.

många gånger man önskar man suttit i surVolvon istället å kört rätt in i skitstövlarna .... men roadrage idioterna verkar bara krypa fram när man kör hoj (kanske inte lika lockande å bli arg på någon som åker gammal rishög :hihi )

åja bara ta det med ro å svära lite i integralen å glatt vinka :krama

Han kanske trodde att han kunde köra om den andra lastbilen. Jag tror inte att dom går ut för att "blockera" vägen för en mc i allafall.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...