incident Lackarebäcksmotet ca 16.30

taz69

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2007
Hoj
Falco peregrinus
Ännu en incident mellan bil (silver merca E320 ) och MC.
16.30 E6 söderut avfart Lackarebäcksmotet.
Bilsten ville putta bort MC killen. Sånt här gör mig så förbannad så det är inte sant!:mad: :mad:
Någon härifrån som körde MC??

Samma sak hände mig igår. En vit skåpbil på Mölndalsvägen ville skrämma mig eller nåt. Svängde hastigt ut åt vänster när jag körde om. Såna jävla flöjtar. Ligger man till höger om bilen så kan man ju slå av backspegeln, men det är svårt när man ligger till vänster. Kan inte göra annat än att peka finger.

Det var en kompis till mig som körde hojen. Polisanmälan är gjord, han lyckades plocka regnumret på puckot i mercan.

men de förklarar ju saken det var en merca :D :mad:

Varför?
Saknar dem sidospeglar, eller får man nackspärr och inte kan kolla döda vinkeln just för att man kör merca menar du?

:va
Det där är helt vanlig vardag för mc-åkare, största problemet ligger nog i ouppmärksamhet från bilisternas sida (särskilt på den tiden) och det faktum att vi är ruskigt små, även om många mc-förare gör sig mesta möjliga till för att överösta bilstereon.

Nu vet jag ju inte hur det hela gick till, men som vanligt kan det vara bra att lämna fåfängan hemma på hatthyllan och inse att det kanske är förnuftigt att dra på sig en väst denna tiden på dygnet.

Samma sak hände mig igår. En vit skåpbil på Mölndalsvägen ville skrämma mig eller nåt. Svängde hastigt ut åt vänster när jag körde om. Såna jävla flöjtar. Ligger man till höger om bilen så kan man ju slå av backspegeln, men det är svårt när man ligger till vänster. Kan inte göra annat än att peka finger.

Nejdå det är inte alls svårt, använd foten! :tummenupp

Det där är helt vanlig vardag för mc-åkare, största problemet ligger nog i ouppmärksamhet från bilisternas sida (särskilt på den tiden) och det faktum att vi är ruskigt små, även om många mc-förare gör sig mesta möjliga till för att överösta bilstereon.

Nu vet jag ju inte hur det hela gick till, men som vanligt kan det vara bra att lämna fåfängan hemma på hatthyllan och inse att det kanske är förnuftigt att dra på sig en väst denna tiden på dygnet.

Det lät ju lite (tyckte jag iaf) som att bilföraren gjorde det hela med avsikt, och mot det hjälper inga västar. Har också varit med om bilförare som aktivt försöker hindra min framfart mellan köerna, och det är sällan speciellt kul. :gnissla

Det lät ju lite (tyckte jag iaf) som att bilföraren gjorde det hela med avsikt, och mot det hjälper inga västar. Har också varit med om bilförare som aktivt försöker hindra min framfart mellan köerna, och det är sällan speciellt kul. :gnissla

Instämmer helt med Pacman. Jag tror att han gjorde det med mening.

händer ju varje dag när man puttrar hoj till skolan och inte orkar stå i kö. dom flesta flyttar på sej men vissa gör raka motsatsen. inga höga farter och jag är oftast beredd så det brukar inte vara någon fara. men jävligt irriterande. nästa sh tröja ska lätt ha en slogan som mobbar idioterna som måste sitta i bilkö...

blir jävligt förbannad på sånthär.

Hände nått med mc-killen, eller vara det bara nära en kolision?

Det var väl egentligen inte nära kollision i första läget, det var mycket trafik och med mc kan man ju glida emellan i luckor som en bil inte får plats i. Men det gillade inte han i mercan, så han försöker först preja min kompis in i räcket, sedan tvärnitar killen och hoppar ur och börjar gapa och vifta med armarna. Svordomar utbyts, och det hela slutar med att killen i mercan smäller till hjälmen på min kompis så att han får en fläskläpp.

Det var väl egentligen inte nära kollision i första läget, det var mycket trafik och med mc kan man ju glida emellan i luckor som en bil inte får plats i. Men det gillade inte han i mercan, så han försöker först preja min kompis in i räcket, sedan tvärnitar killen och hoppar ur och börjar gapa och vifta med armarna. Svordomar utbyts, och det hela slutar med att killen i mercan smäller till hjälmen på min kompis så att han får en fläskläpp.

Jösses, killen måste ha varit hög eller helt pumpad med testosteron :va

Det är i sådana lägen man skall sitta i en bil -> Road Rage

Och så klagar de på hur vi motorcyklister beter oss.....suck.

Det var en kompis till mig som körde hojen. Polisanmälan är gjord, han lyckades plocka regnumret på puckot i mercan.
Bra gjort!
Halogen skrev:
Hade han lappat till mig så hade nog till och med jag förlorat humöret... :fatta!

Jävla idiot. Aja, med regnummer kan man ju alltid göra hembesök och "get medieval on his ass" om nu inte rättssystemet skulle funka tillfreds.

Tja gubbar!

d va jag som va utsatt för mercagalningen igår:) .

Jag kan ju berätta vad som hände (självklart enligt min mening)
Låg i köerna i ca 15-20 kmh, körde av vi lackarebäcksmotet och självklart får jag ju plats tidigare på avfarten än en bil och jag körda av precis som vanligt med blinkers o allt. Sen när jag kör på avfarten så tycker jag mercan bakom ligger väldigt nära så jag tänder bromljusen men han ger mig inte mer utrymme, så jag bromsar för att han ska ge mig plats, varpå han tränger sig upp på min högersida , väldigt nära så att jag blir rädd och får flytta på mig samtidigt sätter jag upp foten mot hans framskärm för att värja mig innan han kör rätt in i mig. då drar han in framför mig och blockerar vägen hoppar ur bilen och springer fram och slår med båda händerna på min hjälm så att jag slår i läppen och resulterar i en fläskläpp. Han skriker på mig att jag körde om han på insidan och jag svär tillbaka för jag har fullt upp med att hålla i hojen och hinner inte kliva av innan han hoppar in i bilen igen och kör iväg. jag tog regnummret och gjorde polisanmälan men det var tyvärr inte samma ägare som körde.
oops badguy!!

Ta d lungt där ute!!

Markus

Last edited:
och den lilla ägaren ill bilen vet inte alls vem som körde eller???

kom igen..en e320 har man INTE för att låna ut till alla...ägaren VET MYCKET VÄL vem som körde....

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026