Inbyggda blinkers i baklyse, lagligt?

Frukostffs

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2013
Hoj
Husaberg 550fe 07
Är inbyggda blinklers i baklyset lagligt här i sverige? Någon som har koll? Ser väldigt bra ut även fast separata blinkers antagligen är det bästa.

Har för mig att det var 18 cm, från innerkant på den ena till innerkant på den andra. :huvet

Last edited:
Har för mig att det var 18 cm, från innerkant på den ena till innerkant på den andra. :huvet

Kan så vara, men så länge det inte sitter alldeles alldeles för tätt så man verkligen ser att det är icke godkänt, brukar inte besiktningsmannen bry sig. :)

Min brorsa har för övrigt en inbyggd baklampa med blinkers. Det syns fan så mkt bättre än en hel drös med andra små LED-blinkers folk sätter dit..
Kanske till hösten eller så kommer nog jag köpa inbyggd blinkers i baklampan och ny skylthåller för att förnya och snygga till det lite extra.

Funktionen att det blinkar när man bromsar är fan genial! Det är ofta som man sitter och ja, "slumrar" lite när man ibland söndagsåker, och då hjälper det mycket att det blinkar till så man får upp ögonen för att det bromsas. Kan ibland vara svårt att se överlag om solen ligger på.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon