Inbrott på nya HondaCity i Upplands Väsby.

CalleP

Calle
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
2007, HONDA CBR1000RR
Natten mellann den 12/2-13/2 hade nyöppnade HondaCity (Schneiders MC) på Råbäcksvägen/Breddenvägen i Upplands Väsby inbrott.
Vid stölden stals ett flertal skinnställ av märket Alpinestars både Race, delbart och supermotard samt Röd/vit/svarta delbara Berik Skinnställ i damstorlekar. Även ett flertal hjälmar av märkena Arai och Shoei stals. Flera av dessa Araihjälmar var RX7or (Bla vita).
Hör ni något om detta eller ser något så hör av er till mig på 08-59411440, 0704880065 eller maila till info@hondacity.se.
Belöning utlovas.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Natten mellann den 12/2-13/2 hade nyöppnade HondaCity (Schneiders MC) på Råbäcksvägen/Breddenvägen i Upplands Väsby inbrott.
Vid stölden stals ett flertal skinnställ av märket Alpinestars både Race, delbart och supermotard samt Röd/vit/svarta delbara Berik Skinnställ i damstorlekar. Även ett flertal hjälmar av märkena Arai och Shoei stals. Flera av dessa Araihjälmar var RX7or (Bla vita).
Hör ni något om detta eller ser något så hör av er till mig på 08-59411440, 0704880065 eller maila till info@hondacity.se.
Belöning utlovas.
Ska man höra av sig om man ser någon i en Araihjälm och/eller Alpinestars-skinnställ? :va
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kom det någonsin fram vad det var för stjärnor som gjorde en (två?) smash-and-grab på Yamaha Center i Haninge för sisådär fem år sedan? :va

Jag har för mig att det var ungefär samma grejjer som försvann där också.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Inte kul.

Tråkigt att det ska hända. I övrigt så har ni en riktigt fin lokal.

/Liwa1
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
FAKK Vad trist!
Såg imorse när jag åkte till jobbet att glasfirman tejpat en ruta och tänkte, vad fan är det för fel på folk när ett företag hinner ha öppet i endast några dagar innan det ska vandaliseras.
Och nu visade det sig dessutom vara en fräck stöldräd, FAKK :mad:

Hoppas någon vet något och tipsar så att dom åker fast.

/Nitrous

Ps. Ni har en riktigt fin lokal, trevligt och ljust och lagom säljande. Hoppas det kommer gå bra för er.
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Varför inte få ut ett gott skratt iallfall utav nåt som annars bara är dåligt ?

Ska man höra av sig om man ser någon i en Araihjälm och/eller Alpinestars-skinnställ? :va

Jag tycker iallfall att ovanstående var bevis på nåt som kallas humor !

Ska man se allt som händer bara i svart så är det svårt att resa sig igen.

Hoppas självklart att grejorna kommer tillbaka samt att buset får skaka galler och att butiken klarar sig igenom prövningen samt att försäkring finns.:gnissla
 

Dr.Bike

Guest
Trist!!!
Jag har ännu inte hunnit visitera era lokaler :gnissla å så en sån här tråkig start! Ska hålla ögonen öppna givetvis, men som Nyteknik underförstått påpekar; hur avgör man om man fått "napp" på just era grejor.

Vi får dryfta det i stulet upphittatforumet dit väl Gustav O förpassar denna icke-racingtråd.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Skittrisst!!!!:mad:

Kan ni inte lägga upp bilder på hur det stulna ser ut, ifall man skulle se något till salu?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nyteknik underförstått påpekar; hur avgör man om man fått "napp" på just era grejor.
Om någon vill sälja ett oanvänt ställ av årets modell till ett mycket lågt pris t.ex?
 

sportbike

Guest
Kom det någonsin fram vad det var för stjärnor som gjorde en (två?) smash-and-grab på Yamaha Center i Haninge för sisådär fem år sedan? :va

Jag har för mig att det var ungefär samma grejjer som försvann där också.

Nix,tyvärr inte :mad:
 

Dr.Bike

Guest
Om någon vill sälja ett oanvänt ställ av årets modell till ett mycket lågt pris t.ex?

Tjaa. Det SKULLE kunna vara en antydan. Särskilt om färgkombinationen stämmer. Mer troligt går dessa varor in i proffsledet där ingen misstänker nåt, och säljs för fullt pris.
 

CalleP

Calle
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
2007, HONDA CBR1000RR
Självklart så finns försäkring på sakerna. Grejen är att i vissa kretsar så hör man att folk har skinnställ mm till salu. Hör man något sånt så kan det vara intressant. Jag menar ju självklart inte att folk ska ringa för att de ser en glad motorcyklist ute och dra med Arai eller Alpinestars ställ.
I detta fall är det med all säkerhet ett beställningsjobb ab någon annan MC firma. Antingen i Sverige eller utomlands.
Dessa jobb görs av extremt skickliga ligor. Men man vet aldrig.
Tror dock chansen är liten att någon skulle riskera så mycket för att hänga det hemma för att sedan kanske lyckas sälja det.
Tror mer på att dessa killar fått en beställning. Ta så mycket ni kan, kom hit med prylarna så får ni cash i handen.
Men man vet ju aldrig.
Att döma av kamera övervakningen vet dessa killar exakt vad de håller på med. De är vältränade, snabba och vet precis vem som ska göra vad.
Galler är beställt men hade inte kommit upp. Pga detta hade vi inbrott igen i måndags. Klockan 23.40 gick de inoch åtta minuter senare var de klara. Denna gång fick de med ännu mer kläder samt en 15hk utombordare, två elverk och en pump. Nej ni behöver inte höra av er för att ni ser någon ha ett elverk till däckvärmarna vid ngn tävling.
För er som vill hjälpa till så kan ni titta på efterlyst nästa torsdag.

Ha det bäst allihopa
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top