Inbrott i vindsförråd.

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
J"#"¤a skit.

Någon dumfan har varit in i mitt förråd. Stulit högtalare, förstärkare, vinterjackan, M,M.

Är det någon som har erfarenhet av detta och kan berätta hur jag ska sköta detta för att inte drabbas av ett fett bakslag. Tydligen så räknades mina högtalare, förstärkare som stöldbegärlig egendom och kommer nog inte att ersättas.

Hur kan dom göra sådär? Jag hade ju fått Surround paket med min HEM-PC och behövde då givetsvis inte mina stora högtalare.

vart ställer man dom då? Jo, givetsvis där dom inte syns och får plats; På vinden.

Någon som har varit med om samma sak och kan ge lite tips hur jag ska sköta detta?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chille skrev:
Någon som har varit med om samma sak och kan ge lite tips hur jag ska sköta detta?

Vad jag vet så ersätts i stort sett ingenting i källare, det som är värt något får man inte förvara där och det som inte är värt något får man ju ingenting för. Tror att en av anledningarna är att det är för lätt att göra inbrott i källarförråd, en av anledningarna till att min hjälm och ställ stannar i lägenheten...

Så här står det på trygghansa.se (försäkringsvillkor):

DET HÄR INGÅR INTE I FLERFAMILJSHUS

Balkong och biutrymme det vill säga källar-
och vindsförråd eller annat liknande
förrådsutrymme.Gemensamhetsutrymme
– utrymme som du inte ensam har nyckel
till,exempelvis tvättstuga,cykelrum eller
gemensamt kök.
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
Stöldbegärlig egendom
Begreppet stöldbegärlig egendom omfattar ägodelar som är särskilt attraktiva för tjuvar – som exempelvis smycken, antikviteter, konstverk, elektronisk utrustning, pälsverk, instrument, alkohol och vapen. Sådan ersätter vi inte om egendomen förvarats i exempelvis garage, förråd eller gemensamhetsutrymmen vid stöld.


så stod det i länsförsäkringars villkor.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chille skrev:
Stöldbegärlig egendom
Begreppet stöldbegärlig egendom omfattar ägodelar som är särskilt attraktiva för tjuvar – som exempelvis smycken, antikviteter, konstverk, elektronisk utrustning, pälsverk, instrument, alkohol och vapen. Sådan ersätter vi inte om egendomen förvarats i exempelvis garage, förråd eller gemensamhetsutrymmen vid stöld.


så stod det i länsförsäkringars villkor.

Då finns det nog inte mycket att göra, tyvärr. Villkoren är glasklara, om du inte tycker det så skall du kontakta www.konsumenternasforsakringsbyra.se, de får man snabb, bra och oberoende information från.
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Chille skrev:
Stöldbegärlig egendom
Begreppet stöldbegärlig egendom omfattar ägodelar som är särskilt attraktiva för tjuvar – som exempelvis smycken, antikviteter, konstverk, elektronisk utrustning, pälsverk, instrument, alkohol och vapen. Sådan ersätter vi inte om egendomen förvarats i exempelvis garage, förråd eller gemensamhetsutrymmen vid stöld.


så stod det i länsförsäkringars villkor.
Du tänker väl inte förvara minimoton i källaren va?
Min ska stå i vardagsrummet, bredvid tv:n, så att jag kan se den...hehe
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
Masterlord skrev:
Du tänker väl inte förvara minimoton i källaren va?
Min ska stå i vardagsrummet, bredvid tv:n, så att jag kan se den...hehe

Jag får inte ha den i lägenheten enligt kärringen. Men jag ska allt visa vem som är karl i huset. :3freak
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Jag hade Trygg Hansa förut och fick ersättning för både ridhjälm, ridstövlar och div. vinterjackor. Inte ens krav på kvitton, bara en beskrivning på det stulna, inköpspris och ålder. Gick dessutom blixtfort.
Lycka till!
 

Antares

son af Bergvik
Gick med
2 Nov 2004
Ort
Borås
Hoj
Mv agusta/Ktm sm
inbrottet

Tjena Jonas,
Har du mer eller nån typ av xtra(allrisk) inlagt i hemförsäkringen, så har du ersättning för allt upp till ca 20000 beroende på bolag!

Funka för mig iallafall, men jag har ju testat de mesta som du vet!! :huvet

Ha de gött, hälsa grabbarna! Mvh Dennan
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top