Inbrott i lägenheten idag! tips sökes

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Kom just hem och märkte att vi har haft inbrott i lägenheten någon gång under dagen. Fönstret på balkongen uppbrutet. Vad som försvann var en MYCKET stor summa pengar i kontanter, en projektor, en digitalkamera samt nästan en stor platt skärm (den stod vid balkongdörren).

Jag är synnerligen tacksam för alla tips som kan leda till att man får tag på dom som gjorde det.

Projjen var en Philips SV20 Hopper. Inbrottet skedde idag på östra skansgatan i haga.

Don Quixote skrev:
Kom just hem och märkte att vi har haft inbrott i lägenheten någon gång under dagen. Fönstret på balkongen uppbrutet. Vad som försvann var en MYCKET stor summa pengar i kontanter, en projektor, en digitalkamera samt nästan en stor platt skärm (den stod vid balkongdörren).

Jag är synnerligen tacksam för alla tips som kan leda till att man får tag på dom som gjorde det.

Projjen var en Philips SV20 Hopper. Inbrottet skedde idag på östra skansgatan i haga.
Om det va en stor summa pengar, så antar jag att du hade dom på ett mycket diskret ställe..... kan inte va nån som vet att du har mycket pengar hemma?

Svanen skrev:
Hur ska man kunna bevisa att man hade just 65000kr och inte 5000kr?

Man måste styrka med uttagskvitton, dessvärre ersätter de inte fullt ut på en vanlig hemförsäkring.

Markus skrev:
Man måste styrka med uttagskvitton, dessvärre ersätter de inte fullt ut på en vanlig hemförsäkring.
Finns väl två anledningar till att man har massa kontanter hemma....
Antingen svartjobb, eller att man sållt något. kan man bara visa att man nyligen sållt någe så borde det väl gå bra....

Blanco skrev:
kan man bara visa att man nyligen sållt någe så borde det väl gå bra....

Jag vill minnas att det står ganska tydligt i villkoren att fb inte ersätter stora summor kontanter, de vill helt enkelt inte att man ska handha sådana summor. Klockor etc ersätts inte heller över ett visst (30.ooo var std förr) värde.

Markus skrev:
Jag vill minnas att det står ganska tydligt i villkoren att fb inte ersätter stora summor kontanter, de vill helt enkelt inte att man ska handha sådana summor. Klockor etc ersätts inte heller över ett visst (30.ooo var std förr) värde.
Det är nog sant..... Skulle säkert vara många som gjorde försäkringsbedrägeri annars...
Tänkte inte på det...

Don Quixote skrev:

Beklagar.. Låter som att någon visste att du hade mycket pengar hemma.. Lägenhetsinbrott hör väl inte direkt till vardagen..

Så kolla runt de som visste om det..

Pengarna kom från en bilförsäljning förra veckan...

Det slog ett ganska styggt hål i ekonomin. Dom som hittade pengarna måste iaf ha blivit överlyckliga och sprungit på stört för mycket annat blev bara stående aldeles innanför dörren. Lite jobbigt bara att dom antagligen kommer komma tillbaka då dom sett vad som finns.

Blir till att montera webkamera...

Fundera på en webbkamera som går via 3G-nätet. Då kan du alltid kolla med mobilen hur det ser ut hemma.

Trist att höra, Björn. Jag håller ögonen öppna. Låter kanske dumt, men man hoppas faktiskt lite på att de kommer tillbaks igen, så att ni kan ta dem på bar gärning.

fan va surt :(
men jag förstår inte varför folk i allmänhet har större summor pengar hemma, .. jag skulle jollat ner till banken fortast möjligt om jag hade massa stålar hemma

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8