Inbrott i garaget!

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Japp!

Det började med att jag en vacker kväll som denna, efter mek och svärande över det friskt kopplade, men hälften brunna elsystemet på en av hojarna i garaget, får höra ett rasslande utanför garaget. Jag tänker "IGELKOTT! :hoppa " och springer hals över hufvud in efter kameran för att knäppa några riktiga välbilder.

När jag kommer ut igen, så är den lille kotten där och bökar i rabatten, efter mask såklart,(sno inte mitt mete din &%¤# ).
Hursom jag börjar knäppa några fina bilder på den lille, men han far ju runt, så de blir inte helt perfekta...
(klickbara bilder)

Den bilden blev väl bäst av den serien...

Sedan hände följande:
Efter att Edholm kört minneskortet fullt, och svärandes växlat om läge på kameran för att slänga bort några andra bilder och frigöra utrymme, så sätter den lille krabaten fart på garageuppfarten, och förbi Edholm, mellan hjulen på en annan hoj som stod parkerad där, och In I Garaget!
Han gör inbrott! I MITT garage! :4skrika
Edholm springer efter, och ser inte den lille till en början, men hör honom böka under några kassar. Vid en närmare titt, så har det lilla kräket kilat sig fast mellan en takbox som stod därinne på sidan, några plastpåsar, och framgaffeln på hojen jag skruvade på.

"Här hittas gärningsmannen... "

"Den misstänkte medger sig inte att lämna platsen..."

Tillslut övertygas den lille att vända på sig, och lämna platsen, men fastnar helt mellan roxxens framgaffel, och lite annat skrot.
Edholm ser tillfället, och knäpper en "Power-bild"...

Efter lite hjälp ränner han iväg igen, men springer allt annat än mot den vidöppna garageporten. Istället styrs kursen mot en scooterspis som ligger och dräller på golvet. Jag kan personligen inte svara på vad Kotten planerade med att köra fast skallen under 4´e pinnbulten. Men som man bäddar får man ligga.

Bwahahahaha! :D

Men Edholm är inte den som är den, han kutade in efter ett par äkta arbetshandskar av äkta Getnarv, för att greppa den lille taggige(och loppige, vi som studerat igelkottar förr vet deras personliga "husdjur".*sakunniges anm.) och visa vägen ut.

Som att greppa en handboll ungefär, fast taggigare.

Dock ville Kotte allt annat än ut. Så fort jag släppte och puttade istället, så snodde han runt 180 grader och vände in mot något annat. Först motorn igen, sen en annan hoj, sen svetsen, och tillslut dörrposten, då jag personligen tröttnade på kräket och BAR ut vederbörande på uppfarten. Då satte taggbollen iväg in i trädgården, och sökte sig en plats bland löven i en annan rabatt.

There you go, fly, be free!

Det var lilla inbrottet det, tur att jag var på plats och kunde avstyra det... :hihi

Verkar vara en pigg liten rackare som inte var sugen på att sticka.

Du borde kanske be honom at tagga av... :tungan

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...