inbrott i garaget

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Tjena,för tre timmar sen kommer jag till min lager lokal utanför hbg där jag förvarar mina hojar för att hämta min vertygslåda,ser att ljuset är tänd kommer närmare ser att båda dörrarna är uppbrutna,går in ser att ingeting är rört,då tänkte jag de kommer säkert tillbaks,säger till mina polare att gömma sig in i verkstan jag går o gömmer bilen så länge,precis när jag parkerade bilen på baksidan går jag mot dörren så ser jeg en bil kommande han ser mig och gasar förbi mig.Jag hann inte ta reg nummret och tills jag hämta min bil va de borta.Har kontaktat polisen,Så ni som bor i hbg akta er,jag blev nästan av med två oförsäkrade hojar

NOMAD skrev:
Tjena,för tre timmar sen kommer jag till min lager lokal utanför hbg där jag förvarar mina hojar för att hämta min vertygslåda,ser att ljuset är tänd kommer närmare ser att båda dörrarna är uppbrutna,går in ser att ingeting är rört,då tänkte jag de kommer säkert tillbaks,säger till mina polare att gömma sig in i verkstan jag går o gömmer bilen så länge,precis när jag parkerade bilen på baksidan går jag mot dörren så ser jeg en bil kommande han ser mig och gasar förbi mig.Jag hann inte ta reg nummret och tills jag hämta min bil va de borta.Har kontaktat polisen,Så ni som bor i hbg akta er,jag blev nästan av med två oförsäkrade hojar

Dom borde fan :död :kulspruta :machinegu

:tummenupp

NOMAD skrev:

vad var det för sorts bil ? färg ?
det står 2 hojar i mitt garage med... o bor ju i samma stad, kan ju vara bra att veta vilken sorts typ av bil man skall vara extra uppmärksam på

ensam i bilen ? flera ?

Det är det jag är så orolig för om jag parkerar mina hojar i ett garage eller lagerlokal. Min lagerlokal kommer vara fett larmad med feta lås m.m. Så först går larmet när de tar på dörren, sen tas ett kort. Sen kan jag se vad som pågår, är det nått skumt rings det polisen medan jag själv tar mig ner dit för att ta registreringsnummer o andra upplysningar om "gärningsmännen".

Mitt tips är att hyra förråd från uthyrningsföretag typ Shurgard eller City Self Storage. Visserligen betalar man en del slantar men säkerheten är hög och man kan sova lugnt. :tummenupp

Swedie skrev:
Det är det jag är så orolig för om jag parkerar mina hojar i ett garage eller lagerlokal. Min lagerlokal kommer vara fett larmad med feta lås m.m. Så först går larmet när de tar på dörren, sen tas ett kort. Sen kan jag se vad som pågår, är det nått skumt rings det polisen medan jag själv tar mig ner dit för att ta registreringsnummer o andra upplysningar om "gärningsmännen".

Det låter ett vad/utmaning?! :gnissla

Last edited:
Begriper inte hur så många vågar vinterförvara hojarna oförsäkrade.
Stöld går väl att i viss mån förhindra/försvåra, men tänk om garaget brinner ner eller om några ligister slår sönder prylarna i garaget...

Snacka om bra timing, tur att tjuvarna inte fick med sig hojarna!

wonderwizard skrev:
vad var det för sorts bil ? färg ?
det står 2 hojar i mitt garage med... o bor ju i samma stad, kan ju vara bra att veta vilken sorts typ av bil man skall vara extra uppmärksam på

ensam i bilen ? flera ?

Bilen va en röd Peugeot 205 87-90,det va tre personer i den,jag hade mycket annat i garaget bra tv och liknande men de visste vad de var ute efter,de som va bra är att polismannen sa att de har stannat liknande bil för 2-3 timmar innan inbrottet.

P@trik skrev:
Varför oförsäkrat?
Ta en garageförsäkring det kostar inte många kronor..

jag är dum :kocko ,men jag lärde mig nu,om min koppling hade inte pajat på bilen,så skulle jag inte kommit dit o mina hojar skulle va borta :gnissla

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman