Inbrott i garaget igen

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Så ja... då har det hänt igen.. (någon som är förvånad?)

Natten mellan Fredagen & Lördagen hade jag påhälsning i garaget igen

Jag gick o la mig runt 00,30 & då jag brukar kolla garaget från köksfönstret (jag vet, e lite nojig) så var det orört.

kl. 02.58 så plingar det som fan på dörren, hoppar upp & tror jag försovit mig (då jag skulle köra en möhippa kl 7) rusar ut i kallingarna, öppnar dörren & där står en av grannarnas kille, som säger att jag har haft inbrott i garaget (Dom kom precis hem från en studentfest)

hoppar i kläderna & rusar ner.

då har dom med övervåld, brutit upp en av grannarnas garage + mitt, men troligtvis blivit störda av grannarna när dom kom körandes in på parkeringen.

Hojen är kvar, likaså alla verktyg. Det kan ju även vara så att dom ansåg att det var för mycket jobb att få iväg hojen med tanke på att den var låst i ett bultat ankare i golvet.

polisen kom efter nästan en timmes tid, då det var lång telefonkö, samt att dom hade massor av göra med tanke på studentfesterna runt om i stan.
hunden kunde inte spåra, då det hade gått för lång tid. så en rapport om inbrottet gjordes.

Efter att polisen kördt, så ringde jag även Hbg-Hem & deras jour, så dom fick skicka någon att fixa portarna, då dessa var helt demolerade.

Senare på dagen, runt 12, när jag slutat jobba, så stod Bravida & riktade portarna. då fick jag höra att 6 garage på mitt område har haft inbrott.
efter lite efterforskning, så har jag kommit fram till att i MINST 3 av dessa 6, så har det stått toltalt 5 hojar

så alla ni som har hojar i Helsingborg, se till att ha dom låsta nattetid, ring polisen om ni ser något som inte stämmer.

Min hoj är för tillfället flyttad till säkrare plats

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    56.3 KB · Visningar: 75
  • 3.jpg
    3.jpg
    106.9 KB · Visningar: 63
  • 4.jpg
    4.jpg
    102.7 KB · Visningar: 73
  • 5.jpg
    5.jpg
    132.7 KB · Visningar: 75
  • 6.jpg
    6.jpg
    144.5 KB · Visningar: 136
Last edited:
Man blir bara så trött..............

Gillar golvankaret :tummenupp Har du inget rörelselarm monterat i garaget?

Finns det inga möjligheter att förstärka upp garageporten på något sätt?

Tur i oturen i alla fall att de inte fick med sig några grejor :gnissla

Gillar golvankaret :tummenupp Har du inget rörelselarm monterat i garaget?

Finns det inga möjligheter att förstärka upp garageporten på något sätt?

Tur i oturen i alla fall att de inte fick med sig några grejor :gnissla

plastat gjutjärn, med en draghållbarhet på 25 ton
används på lastbilstrailer för lastankra på båtar

garageporten är numera skrot, den kommer att bytas helt under kommande veckor. får se om den är bättre (annars så skall den förstärkas)

det e fan sjukt... kan du inte köpa en billig kamerakitt o så som kan stå på på natten eller gömma en bärbar dator med cam så du kan få idioterna på film!

Undrar hur mycket dom spanar igentligen? Verkar vara lite mer än bara okynneskörningar. Vi hade precis ett rån mot en jordgubbsförsäljare, igen, i Landskrona. Rånarna försvann på en silverfärgad moped. Som av en händelse körde idioterna som snodde min hoj runt på en silverfärgad nystulen moped senaste gången jag såg dom. Tror att dom använder mopederna och hojarna till grövre brottslighet. Vid rånet mot en guldsmedsaffär igår i Landskrona, försvann dom oxå på mopeder. Tror att Polisen skulle ta lite allvarligare på mc och mopedstölderna. Wonderwizard, hur var det med idioten som blev plockad i Helsingborg på en stulen mc. Vi hörde aldrig något mer sen!

Du borde minera ditt garage. Hur många besök har du haft nu?
Skönt att du fick behålla bågen den här gången iaf.

Du borde minera ditt garage. Hur många besök har du haft nu?
Skönt att du fick behålla bågen den här gången iaf.

4-5 st

min R6 - 2005 - fick tag i delar av hoj + tjuv
glenns cbr100rr - 2005 - aldrig hittat hoj eller tjuv
min R1 - 2008 - misstänker var delar av hojen finns + att jag vet vem som är inblandad i stölden

o nu i helgen..

Dax att flytta ner sängen i garaget och sova med en :kulspruta

mm.. om man visst NÄR dom dyker upp igen

Last edited:
Kan man ha mer otur än dig? Du funderar inte att flytta ut på landet dit inen annan hittar. :)
Skönt de inte tog något från dig denna gången.

Sätt en claymore innanför dörren, Skulle vara en skön syn när svinen bröt upp dörren:) Men det gäller att inte glömma den själv:näsblod

Tjuvar håller man inte ute tyvär, när dom vet vad som finns innanför dörren kvittar det nog vad man gör, om man då inte går till extrema lösningar som kan bli kostsamma för en själv.
Med din garagehistoria skulle jag sätta hojen på ett annat ställe. Trist som fan det ska behöva vara så!

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back