Inbrott i garaget. Hjälp

Andreas_Hornet

bikeless for now
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
dont know whats next
Ja hjälp. Har haft dunderotur och fått inbrott i mitt garage. Vem är det som skall täcka skadorna som jag fått på min hoj. Dom försökte sno min båge och lyckades sabba tändningslås och även meckat med kronor och framgaffel. Snott blås och Hjälm och Mc jacka. Det hemska är att man har precis nästan avslutat körkortet på bågen och den var liksom en morot. Men nu ser den ut som om ett smärre världskrig drabbat den. :kulspruta :kulspruta

Sitter på en folksam mc försäkring och en hemförsäkring från samma bolag.

Hjälp mig.

Har ju handlat mc jacka på blocket och likaså min hjälm knappast kvitto utan har väl några bilder på den när jag sitter på hojen.

Polisamälningen går av stapeln nu....

mvh

Andy

Kan bara beklaga vad som hänt. Hoppas allt löser sig snabbt och smidigt. Hoppas även att polisen hittar svinen som gjort det och :machinegu :machinegu :machinegu på fläcken...

fy vad surt.. :(
tändningslåset går ju byta.. gjorde jag själv nu i vintras men fy vad surt det är när folk inte kan skilja på ditt och mitt.

Andreas_Hornet skrev:
Ja hjälp. Har haft dunderotur och fått inbrott i mitt garage. Vem är det som skall täcka skadorna som jag fått på min hoj. Dom försökte sno min båge och lyckades sabba tändningslås och även meckat med kronor och framgaffel.

Andy

Verkligen tråkigt!

Hur du ska gå till väga förklarar Folksam för dig. Man kan kort säga att det som inte tillhör hojen går på hemförsäkringen och det som gör det går
på MCförsäkringen.
Du betalar EN självrisk eftersom du har hem- och MCförs i samma bolag
och det är den högsta av dom.

Lycka till

Japp det stämde fick ringa folksam assistans. eftersom klåparna klabba sönder tändning ligger rattlåset i. Fick bogserat bågen till honda och nu står min älskling i tusen bitar utanför. suck....

fick kommentaren :

det här blir dyrt för försäkringsbolaget.

....

:huvet :huvet :huvet

Andreas_Hornet skrev:
Japp det stämde fick ringa folksam assistans. eftersom klåparna klabba sönder tändning ligger rattlåset i. Fick bogserat bågen till honda och nu står min älskling i tusen bitar utanför. suck....

fick kommentaren :

det här blir dyrt för försäkringsbolaget.

....

:huvet :huvet :huvet

Kan man fråga vilket garage det var som du fick inbrott i?

Visst.Det var på Närlunda som inbrottet skedde i dom här flerbilsgaragen.

Någon måste haft stenkoll på vad som stog innanför porten.

Nu har jag mest ingen aning om det är värt att reparera. Nästa vecka kommer skaderegleringsgubben för att titta på bågen på Honda.

Urk :kocko

jahapp

nu var det ju så att jag fick svar på honda 37000 för nya delar och sedan ytterligare reparationskostnader plus moms så någonstans på 45000

jag får nog ut pengar tror jag

killen på folksam var jävligt trevlig och seriös

hoppas på att få ut rätt pengar nu

:huvet

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT