Inbrott hos Din MC (SH sponsor för bandagen)

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Hej alla på sporthoj.com!

Din MC har under natten torsdag till fredag den 22-23 april haft inbrott.

Man skar upp gallerdörren och bröt upp metallporten och tog i första hand massa ARLEN NESS och SPYK SKINNSTÄLL.

Personerna har jobbat snabbt.

Skulle ni få erbjudande om att köpa ett sådant ställ billigt så kontakta Din MC, likaså om ni hör något om det inbrott.

Prata då med Roger eller Kenta på telefon 08-754 990 01

Vänliga hojhälsningar

Roger med personal på Din MC /genom Liwa1

Håll ögon och öron öppna tjejer och killar...tänk på att det faktiskt är en firma som är med och fixar vår bandag på Gotland...samt att det kommer komma mer positiva saker från Din MC för dom som är med på Gotlands bankörning :tummenupp

/Liwa1

Och Buell center hade samma sorts inbrott för några dagar sedan.

Luktar som nån liga som vet vad dom gör och vad dom är ute efter, vilken butik blir nästa måntro? Hoppas dom griper tjyvjävlarna.

/Nitrous

Nirre skrev:
Bor ju granne med din mc! Fan att man inte såg dom...

En sak undrar jag... Tex den här typen av annonser: http://www2.blocket.se/view/2135086.htm?l=0&c=1&city=0

Om det är helt nyköpt men felköpt, kan man inte lämna tillbaka stället då eller byta???? Verkar skumt det där, finns det risk att skinnstället är snodd :va .

Knappast troligt på detta ställ då han lämnar ut sitt hemnummer..... knappast ett drag någon "mästertjuv" skulle göra !

Nirre skrev:
En sak undrar jag... Tex den här typen av annonser: http://www2.blocket.se/view/2135086.htm?l=0&c=1&city=0
Om det är helt nyköpt men felköpt, kan man inte lämna tillbaka stället då eller byta???? Verkar skumt det där, finns det risk att skinnstället är snodd :va .
De som säljer stöldgods brukar vara mindre benägna att lämna ut sitt fasta telefonnummer. De kör väl bara med mobiltfn med kontantkortsabonnemang som inte går att spåra. Själv skulle jag aldrig köpa ett så nytt ställ utan att köparen kunde visa ett kvitto.
:kulspruta åt tjuvpacket.

Be alltid om att få originalkvittot så att du kan gå tillbaka till inköpsstället om du en dag skulle få problem med produkten.

Tyvärr så finns det alltför många som struntar i vart grejerna kommer ifrån och kan de spara 4-5.000:- på ett skinnställ så köper de!

Tur att jag han köpa mitt ställ och hjälm hos Din MC innan tjuvarna var där.

Tråkigt att det alltid ska finnas klåfingrigt folk som har svårt att skilja på ditt och mitt!

Köp aldrig något "felköp" utan att få se kvitto!
Det kan ju vara ett sätt att minska intresset för stöldgods!

Men försvinner gör det ju aldrig.. :(

Jocke W skrev:
ah okey..bor på rotsunda torg typ..

Åker ni förbi på kvällarna/nätterna så slå ett extra öga över Din MC så inga nya tjyvar får cjansen så lätt

Liwa1 skrev:
Åker ni förbi på kvällarna/nätterna så slå ett extra öga över Din MC så inga nya tjyvar får cjansen så lätt

jo det ska göras!..men tror dom inte kommer tilbax på en tag..

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8