Inbjudan till uppvisning, Botkyrka MK

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Marbella
Hoj
YZF-R1 -18
Botkyrka MK har 70-årskalas och vill ha lite aktiviteter på området. De har frågat oss om vi vill vara med på uppvisningstävling. Det är en folkracebana på ca 600 meter med några gnuttor asfalt häroch där (inte bästa asfalten).
Vi skall försöka fixa så vi får köra före folkracebilarna så banan inte blir ännu sämre.

Vi behöver alltså förare till uppvisningen, vi behöver också flaggvakter och folk som är sugna på att försöka hålla koll på resultat.

Skicka en intressanmälan med epost till jb@soe.se

Tid: Lördag den 13 September
Anmälan: 08:00
Fri träning: 09:00 - 10:00
Första start: 10:15
Plats: Botkyrka MK
Kostnad: 0:-

Anmäl dig med namn, typ av hoj, och önskat startnummer innan onsdag nästa vecka.
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Klart man ska köra. Och om vi gör ett bra jobb och lyckats ragga sponsorer så får vi ju äntligen en "egen" bana att köra på.
Grusdelarna består av mkt. hårt packad grovt grus, så det är nog inte omöjligt att åka på.
Ju fler vi blir ju roligare :rock

/Stefan - som aldrig kört på grus med motarden.

EDIT: Nu anmäld!!
 
Last edited:

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Blä. Tänkte först anmäla mig som flaggvakt eller liknande.

Men på grund av mitt intresse för att ligga å kräla i skogen så kommer jag vara "inlåst" den helgen för att lära mig skjuta AK5 igen... för 4:e gången. :)

Jaja... hoppas ni får kul!

/Lucky9
 

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Gahh.....

Skulle varit jäkligt kul att vara med men jag jobbar....

Som vid alla andra tillfällen den här sommaren känns det som!!

:gråta
 

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
Ha inte världens största förhoppningar...vill inte på något sätt komma och förstöra stämingen här, men den där klubben är i princip död. Kört enduro där de senaste två åren, ofta 5-6 gånger i veckan. Har under dessa två år stött på kanske 15 stycken åkare i skogen, maximalt. Cross sektionen är större, men lockar mest söndags åkare som kör ett par gånger på sommaren. Under vinter halvåret är jag helt själv på området, dagarna runt, hela veckan....

Nu till poängen, jag har försökt få tag i någon som till vara med mig och arrangera en enduro tävling samt lägga om spåret. Men intresset verkar väldigt svalt... Märkligt att det finns intresse för motard tävling när de inte ens har en motard åkare... Sen 4-hjulingssektionen avsa sig allt ansvar för klubbhuset har det blivit ännu mindre folk på klubben. Det finns några eldsjälar som verkligen vill hålla upp crossåkandet. Men med en förening som det växer spindelväv på lär det inte bli någon förbättring. Trist då klubben är den enda i sthlm som har tillstånd av polis/kommun att hålla öppet dygnet runt utan restriktioner. Nu är det dock bara öppet sporadiskt när någon kommer med nyckel...

Kan ni locka mycket folk är det verkligen bra! Kanske kan få igång en bättre organisation, lycka till!
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Adrian_J skrev:

Kan ni locka mycket folk är det verkligen bra! Kanske kan få igång en bättre organisation, lycka till!

Tack. Känns som vi kan behöva ett lycka till :D
Men försöker man inte så...

/Stefan
 

gsitobbe

#10
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Värmdö
Hoj
CBR 1000
kommer att komma men säger definitivt inta att jag kommer vinna för att det är första gången som jag kör motard men jag har tävlat motocross i 8år så så himmla svårt borde det ju inte vara
 

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 501
Mitt hjärta slår naturligtvis mer för motard än för folkrace, men objektivt sätt skulle det bara vara ren vinst för klubben om folkrace sektionen las ner helt oh hållet och det fick bli en ordentligt motard bana där istället. Som det är nu annordnas det någon tävling där enstaka tillfällen, det lockar en del folk. Annars helt tomt på både människor och bilar. Senast det var lite folk där var när Renault visade upp någon ny bil eller vad det var (jag drog bara rätt över banan snabbt när jag körde enduro, folk blev lite sura hehehe...)...

Skulle det bli en motard bana skulle det genast bli ett ökat intresse vilket skulle gynna både cross & enduro sektionen. Bättre plats för en motard bana kan nog inte finnas i hela regionen tycker jag. Åtminstone fram tills 2009, sen går kontraket med kommunen ut, och då är nog all form av åka där att betrakta som ett minne blott eftersom kommunen vill bygga på marken...
 

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
saknas och saknad
farmerlip skrev:
Blir det nog med folk för att det ska bli något i morgon eller?

det blir nog inget rejs. men det kommer att vara grymt bra träning på grus... jag kommer va där vid 8.00
 

gsitobbe

#10
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Värmdö
Hoj
CBR 1000
är det någon som har svar på ifall det blir något i morgon eller för att jag kan lika bra åka och köra cross om det inte blir något mvh tobbe
 

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
saknas och saknad
jo för fan det blir av. kommer själv vara där vid 8 rycket.
klart du ska komma dit...
 

gsitobbe

#10
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Värmdö
Hoj
CBR 1000
okej jag kommer väll då men jag tar med mig cross fälgarna så att jag kan köra cross om det skiter sig
 

gsitobbe

#10
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Värmdö
Hoj
CBR 1000
kan ju bara säga så hära det var det roligaste som jag gjort på länge längtar tills mina nya drev kommer så att jag kan åka till tierp och träna med ett par trevliga killar eller om man ska åka till strängnäs den 28/sep
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top