Inbäddade Youtube-filmer i fullskärm

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Som överskriften lyder.
Funktionen att spela upp Youtube-filmer i fullskärm finns ej, men bör finnas.
Jag trodde först att det var nåt fel på min dator men det spelar ingen roll vilken nätläsare eller dator jag använder.
Det måste vara kodningen hos SH som ställer till det, för på andra forum med inbäddade filmer går det att spela upp i fullskärm utan problem.

Något att kanske återinföra?

För mig funkar det finfint att se YouTube-/Vimeo-klipp i fullskärm när de ligger inbäddade. :7peta

Fortfarande lika irriterande. Fungerar med gammaldags flash-browsers (som firefox) men inte med modernare html5 (som chrome) verkar det som

Bara för jag skulle visa nu så hade ju mozilla fått tummen ur och även uppgraderat FF för linux till html5, men tvingar den att använda flash nu för sakens skull.

Firefox Force flash= Fullscreen klickbar
Screenshot from 2015-12-17 15:32:02.jpg

Chrome (och även nya FF) HTML5 = Ingen fullscreen
Screenshot from 2015-12-17 15:32:28.jpg

Bara för jag skulle visa nu så hade ju mozilla fått tummen ur och även uppgraderat FF för linux till html5, men tvingar den att använda flash nu för sakens skull.
Det är alltså html5 som är problemet?

Hur gör du för att tvinga Flash i FF?

När jag surfar SH kan jag inte köra helskärm varken i FF eller Chrome.

Det beror lite på hur man lägger upp länken. Klistrar man bara länken rakt av typ...

https://www.youtube.com/watch?v=AOsgv_X_cV8

..blir det INTE full screen. Men ändrar du länken till...

https://www.youtube.com/embed/AOsgv_X_cV8

...blir det full screen. Dvs du ändrar länken från watch?v= till embed/

Väntar på att du ska se ditt misstag ;)

Swedie har ju fixat det nu så nu fungerar fullskärm prima, misstänker det var något med vbulletin men endast swedie vet ;) oavsett vad problemet var är det äntligen fixat och trådar med mycket videoklipp blev mycket trevligare att läsa :tummenupp

Ja det var hur vBulletins kod hanterade embed av inte bara Youtube utan även alla andra. Varit så här i många år troligen. Men bra att det lösts, vet hur jag själv ibland blir galen av att fullskärm inte fungerar på vissa sajter.

Väntar på att du ska se ditt misstag ;)

Swedie har ju fixat det nu så nu fungerar fullskärm prima, misstänker det var något med vbulletin men endast swedie vet ;) oavsett vad problemet var är det äntligen fixat och trådar med mycket videoklipp blev mycket trevligare att läsa :tummenupp
Nej, det var inget misstag från min sida. Det är inte jag som startat tråden :D

Jag bara tipsade om hur man lägger upp en FULL SCREEN och självfallet gäller inte detta bara SH utan samtliga forum på hela internet. :hej

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT