In Flames - P3 Live 6/1

Såg Children of Bodom i Piteå i somras & dagen efter In Flames. Det om nåt var en bra helg! :tummenupp

Solid snake skrev:
Sen när e in flames trash? :va
Ehm.. dom spelar ju iofs deathmetal, men inte fan låter det death på alla plattor?

EDIT: sen har iofs jag lite problem att hålla isär vissa genrer. :(

morlock skrev:
Ehm.. dom spelar ju iofs deathmetal, men inte fan låter det death på alla plattor?

"Göteborgs death metal" heter det, dock så långt ifrån death man kan komma enligt mitt tyckande.

Men det är ju tydligen en ny genré.

Solid snake skrev:
"Göteborgs death metal" heter det, dock så långt ifrån death man kan komma enligt mitt tyckande.

Men det är ju tydligen en ny genré.
Eftersom du verkar ha koll på det här, vilken genre passar in bättre då?

morlock skrev:
Eftersom du verkar ha koll på det här, vilken genre passar in bättre då?

Genrén heter: göteborgs death metal.

Även Soilwork spelar sånt, Disharmonia mundi också, förövrigt är Disharmonia mundi det bästa jag har hört ur den genrén.

Samma sångare som Soilwork, men fan så mycket bättre.

betsy skrev:
Nån som kan trycka PLAY+REC på sin kasettradio??

Jag håller på och tankar hem den från sr.se/p3. Efter konverteringen till MP3 lägger jag upp den på SH's DC-hub som inflames20050106.mp3 nångång efter midnatt. Det är ju streamat så det tar sin lilla tid att tanka hem.

andersbrink skrev:
Jag håller på och tankar hem den från sr.se/p3. Efter konverteringen till MP3 lägger jag upp den på SH's DC-hub som inflames20050106.mp3 nångång efter midnatt. Det är ju streamat så det tar sin lilla tid att tanka hem.

Fin du eeee :pannkyss

53 Mb stor: inflames20050106.mp3
Kvaliteten är inte den bästa på .rm filen konverterad till P3, men wtf, låter gör det iaf.

Är det någon som har In Flames live från i Maj 2004? Den har jag bara inspelat på kassettband (panik i garaget).

In flames var kung.
Medge att det dock blivit lite lamt.
Colony och Whoracle, det var grejer.
Nu säljer de ut, som det heter. Jag hade defenitivt gjort samma sak i deras skor men det är tråkigt.

andersbrink skrev:
53 Mb stor: inflames20050106.mp3
Kvaliteten är inte den bästa på .rm filen konverterad till P3, men wtf, låter gör det iaf.
44khz. Aja, det funkar.
Tackar. :tummenupp

Ni som gillar In Flames, kolla upp Dark Tranquillity om ni inte redan gjort det. Efter övermegabrutalbästgudarna i Opeth världens bästa dödsmetallband och klasser bättre än In Flames.Deras tre senaste plattor "Projector","Haven" och "Damage Done" är läskigt bra alla tre men "Haven" är favoriten, låtar som "Not built to last" ,titelspåret och "Indifferent suns" är overkligt snygga.

Dessutom lirar Mikael Stannes texter i elitserien, som pricken över i.

Chris slår huvudet på spiken. Dark Tranquility är helt ofantligt bra dom oxå. Opeth är :yoparty

Det är bara att mysa ner sig till kalasmusik!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing