Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hovet?
I så fall så ska jag köra upp en trailer med prylar till dom.
Skulle kört tyskland, Norge och finland med egentligen men fick inte ledigt från ordinarie kneget![]()

Stämmer bra det. Tänker du kolla också eller går du på globen och kollar på Jihde?![]()

Hm. Skulle vara ballt. Jag är ju i sthlm då
Hovet?
I så fall så ska jag köra upp en trailer med prylar till dom.
Skulle kört tyskland, Norge och finland med egentligen men fick inte ledigt från ordinarie kneget![]()
Jobbar du för In Flames egna crew eller jobbar du typ för Stagefright eller Live Nation?
Passa på. Enligt dom själva så kommer det dröja innan det blir några fler sverigespelningar efter den här turnén.
Line up på fredag:
In Flames (SE)
Killswitch Engage (US)
Dead By April (SE)
Every Time I Die (US)
Maylene and the Sons of Disaster
Kör åt Woodlite.
Vet inte om det är Live Nation som anlitar Woodlite.
I somras var det en engelsman som var turnéledare.
Vet inte vilken firma han jobbade åt och om det är samma nu.

Var han smal som en sticka och hette Simon(men engelskt uttal) så jobbar han för live nation. Men du låter med so du tillhör crewet som åker med bandet, jag tänkte om du var vanlig humpare.. för det har man ju vart några gånger![]()

Jez Hail hette han engelsmannen o han var inte smal
Ja jag vet inte vad man ska säga att jag gör.
Oftast kör jag bara och ser till att prylarna kommer i o ur lastbilen/trailern.
Men ibland hjälper jag till att rigga, det lilla jag kan.
För det mesta köra jag till spelstället så jag är där i tid, lastar ur, sen är det bara att vänta tills spelningen är över, rigga ner o packa in prylarna igen och vända hem.
Ibland kollar jag spelningarna och ibland försöker jag sova så man är pigg när det ska riggas ner och köra hem.
Men det är ju prylar till alla möjliga artister, inte bara In Flames jag kör.
Var på cirkus i somras med diverse saker till Petshop Boys bla.
Förra vintern var det några spelningar med Smokey.
Är skoj att göra annat än det vanliga kneget.
Kör en 25tons portalfräs till vardags och det är inte för spännande![]()

alright då är du alltså humpare/scenbyggare som också kör utrustning. Jag brukar som sagt jobba lite för stagefright och live nation ibland, men har dragit ner på det då det ofta är rätt konstiga människor man fått jobba med och allt det slitet på de jobbiga arbetstimmarna inte har vart värt den lilla lönen man får![]()

Ok, för min del gör jag det för att få körvana på lastbil och att se nåt annat än skitiga verkstadväggar.
Tog C-CE förra sommaren för jag tänkte byta jobb, men i samma veva kom lågkonjunkturen och chaffisjobben försvann.
Sprang på en gammal klasspolare av en slump, som är delägare i Woodlite och dom hade ingen chaffis till deras bilar så jag kör åt dom när det passar.
Fast scenbyggare, nä tack.
Brukar hjälpa till att hänga lampor och koppla in dom.
Men som du säger, det är mycket mysko folk i den branschen![]()

ok, då är det ju rätt smart att jobba lite extra som det, då kommer du ju ha meriter
Själv monterar jag både scener, trossar, högtalare, video, etc, etc.. men de ger en inte mycket, för det enda man får göra är att lyfta de tunga grejerna och ställa dem så killarna som är i artistens road-crew kan skruva fast skiten.
Och jag håller med.. bomshackalack, nejtack! de har hört av sig lite med jag är inte så intresserad att jobba med det längre.
Byggde med stagefright för ett bandet Muse, då var det en skön kille som också jobbade som skulle visa att han kunde kväva mig tills det slockna för ögonen när jag inte var beredd på det som om det var jätte roande, man märkte även mer och mer under kvällen att killen hade lagom med aggressionsproblem![]()

Fick veta att jag ska lossa på Hovet 07:00 fredag morgon
Har ca 25mil enkel resa hemifrån så det blir att gå upp i tid eller om jag drar upp på torsdag kväll och sover i lastbilen.
för in flames?
haha ok, men kan du slagga utan att frysa ihjäl i lastbilen?

|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|