In Flames ikväll!

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date
In Flames gjorde bra ifrån sig. Nu var jag mest med på den gamla goda tiden så allt efter -95 hade jag ingen koll på, men det var ju välbekanta riff och lättillgängliga singalongmelodier. Satt fint alltihop.

Sepultura då, fy fan vad bra de var. Visst, de fick köra på lägre volym och utan gullig pyroteknik men aj vad min nacke tog stryk. Man kände sig som 15 igen. :)

yees då bär det av till götet snart.. tyvärr kom man på att handla på systemet kl 18:20 så det får bli ett pitstopp påvägen.. rocka fett :yoparty :yoparty

Macho Woman skrev:
Om ni nu såg mig, varför kom ni inte fram och hälsade? (Eller hälsade jag på dig? :va )

Jag såg dig precis när In Flames drog igång. :/

IronMike: Kändaste låten är väl Cloud Connected.

Neanderthalaren: Tycker Sepultura hade asbra ljud, In Flames hade för mycket bas så allt gröta ihop sig. Eller är det mina proppar som förstör? :va

Neanderthalaren skrev:
Sepultura då, fy fan vad bra de var. Visst, de fick köra på lägre volym och utan gullig pyroteknik men aj vad min nacke tog stryk. Man kände sig som 15 igen. :)

Nu var jag inte där, men vad jag vet levererar Sepultura ALLTID. Jag får alltid tårar i ögonen när "Inner Self" drar igång, det kan mycket väl vara det mest ondskefulla groove som existerar. Igor Cavalera är en sååå underskattad trummis

Chris Ash skrev:
Nu var jag inte där, men vad jag vet levererar Sepultura ALLTID. Jag får alltid tårar i ögonen när "Inner Self" drar igång, det kan mycket väl vara det mest ondskefulla groove som existerar. Igor Cavalera är en sååå underskattad trummis

Cavalera var inte där. De hade annan trummis, men visst levererade de! Min kollega som var med var helt hysterisk under hela konserten.

hordac skrev:
Jag såg också machowoman... :tungan

"Fast förbanden kan ju ta sig nånstanns" Hoppas du inte räknar in Sepultura som förband. :7peta

Tycker konserten var riktigt bra, In Flames började bra - men som vanligt när de spelar så blev det mest från de senare albumen, lite trökigt. Sepultura! :yoparty

Solid: Crucified Barbara

Hehe,, nej det skulle stå förbandet. Sepultura räknade jag inte in dit.

Japp, riktigt lyckad konsert var det!

För er som såg In Flames igår och noterade att vakterna var tvugna att sära på publiken mellan Sepultura och In Flames så kan jag berätta att den som skulle ut var jag.... Fy fan..Kämpade för mitt liv där framme vid staketet :mad: Vakterna orkade inte lyfta mig över staketet precis så dom fick sära på publiken när musiken tystnade. Ramlade ihop när jag väl kom ut. Lite västskebrist efter allt brottande.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Var hittar du hip-hopinfluenserna hos In Flames?

lyssnade på dem fram till "clayman".. sen såg jag en konsert där de var alla klädda i vitt å sångaren typ rappade i flera låtar...
sen dess har de varit jämställda med peknegertramp för mig :7peta

Fräd skrev:
För er som såg In Flames igår och noterade att vakterna var tvugna att sära på publiken mellan Sepultura och In Flames så kan jag berätta att den som skulle ut var jag.... Fy fan..Kämpade för mitt liv där framme vid staketet :mad: Vakterna orkade inte lyfta mig över staketet precis så dom fick sära på publiken när musiken tystnade. Ramlade ihop när jag väl kom ut. Lite västskebrist efter allt brottande.

Så du hade kommit ner till Stockholm? :yoparty

Nej tycker konserten var okej... ( :3freak )

+ Mycket bra låtar, både gamla och nya helt klockrena låtar!
- På tok för mycket bas!!! Ofta hörde man knappt varken gittar (gäller främst In Flames) eller röst (gäller främst Sepultura).

Förbandet var ju inge vidare på musiken... men annars var dom ju okej! :tuttar :lol

Det var ju en sjysst tillställning iaf. Sepulturas trummis gick ju inte att klaga på om man säger så! In Flames mellan pauserna var ju bara för bra! :banana

Men var ju för trist att ljudkvalitén var för dålig! :4skrika

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...