In ear eller kupa? och vilka hörlurar?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tja nu har mina koss the plugg dött pga epolare fastna i sladen på bussresan och röksönder KONTAKTEN :3freak

Jag gillade dom ganska mycket specielt basen. Men dom satt inte så bra. Nu undrar jag om någon har tips på ett par lurar som sitter fast har klart ljud och mycket bas?

Byggel höelurar model dj är ju hur gryma som hellst men palla gå runt och bära på tex MDRV700 en kompis har såna och dom är gryma men SÅ klumpiga. Och dom här openair isolerar inte för andra ljud eller? Altså blir det ett par in ear men vilka? sonys verkar bra som fan men bara gå sönder om man läser recensionerna..

Koss Porta Pro har jag hört mycket gott om, kör själv på koss the plug och den är underbar

Koss Porta Pro:
kosspro.jpg

SkorvKalle skrev:
Koss Porta Pro har jag hört mycket gott om, kör själv på koss the plug och den är underbar

Dom läker ju som ett soll! Desutom sliter dom av håret har jag sett. Men tack för tipset.

Gillade du dina Koss The Plugg kommer du garanterat gilla Sony MDR-EX71. Sitter hur bra som helst i örat med riktigt klart och fint ljud, samt en väldig massa bas om man nu tycker om det. Har du bara något bra att plugga in dem i så blir det näst intill oslagbart ljud om det är snäckor du ska ha.

Dessutom en sladd av bra material som inte blir hård nu i vinterkylan så den fastar i kläderna och rycker ur snäckor ur öronen, som många andra har en tendens att göra. Andas kvalitet helt enkelt. Har haft mina i drygt två år och skulle aldrig vilja byta ut dem.

Teknikmagasinet

Estremo skrev:
Gillade du dina Koss The Plugg kommer du garanterat gilla Sony MDR-EX71. Sitter hur bra som helst i örat med riktigt klart och fint ljud, samt en väldig massa bas om man nu tycker om det. Har du bara något bra att plugga in dem i så blir det näst intill oslagbart ljud om det är snäckor du ska ha.
Teknikmagasinet

MDR-EX51 är uppdateringen. Jag har ett par EX71'or, och kan garantera att det är heeelt oslagbart när det rör sig om snäckor. Sitter extremt bra i öronen, och läcker nästintill ingenting.

Sony MDR-V150
Jag tycker att det är lurar som ger ett schyst ljud för vettiga slantar.

Nackdelen med dem är att jag har lyckats krascha några stycken. Bygeln lyckas alltid knäckas på ett eller annat vis.

prulle skrev:
Dom läker ju som ett soll! Desutom sliter dom av håret har jag sett. Men tack för tipset.
Riktigt bra lurar ska läcka har jag fått förklarat för mig på Hifiklubben en gång i tiden...
Har ett par sådana hemma (samt pluggar) och dom har ett riktigt bra ljud! Sliter av hår? Hmm, nu snackar vi nog handhavandefel :hihi

Estremo skrev:

Dessutom en sladd av bra material som inte blir hård nu i vinterkylan så den fastar i kläderna och rycker ur snäckor ur öronen, som många andra har en tendens att göra. Andas kvalitet helt enkelt. Har haft mina i drygt två år och skulle aldrig vilja byta ut dem.

Teknikmagasinet

Jag har också ett par såna. Bra ljud. Men sladden är det bara skit kvar av för mig. Gummit förvandlas till nån kletig massa så sladden har skalats av helt på flera ställen. Jag har haft dom i några månader. Nån som varit med om nåt liknande?

TurboJugend skrev:
Jag har också ett par såna. Bra ljud. Men sladden är det bara skit kvar av för mig. Gummit förvandlas till nån kletig massa så sladden har skalats av helt på flera ställen. Jag har haft dom i några månader. Nån som varit med om nåt liknande?

Känns som att höljet på sladden reagerat med något. Haft dom i en plastlåda eller liknande?

Skulle också rekommenderat Porta Pro, eller Sporta Pro. Dom läcker mycket men det passar mig bra eftersom jag inte vill vara helt avskärmad från omgivningen när jag knallar omkring ute. Har provlyssnat några Sony modell större också, vet att dom hette något med 700, antagligen dom som någon annan nämnde tidigare - grymt bra ljud.

Last edited:
koss the lug blir bara bättre och bättre :tomten
ju bättre dom passar alltså.. jag får typ ha dom stora rund nu :yoparty

men jag håller mej till koss the plug eller vad dom heter är inne på mitt 3:dje köp av samma hörlurar :banana

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph